Ny sadel IGEN! (Några bilder)

Solvira

Trådstartare
Jajamensann, nu är det ny sadel igen. Morris & Nolan som jag provade visade ju vara sig för liten, men därmeot fick jag prova en Edinburgh som visade sig passade perfekt på min lilla pålle! :banana: Svart är den också! Precis som jag ville. :D
Här är lite bilder, vi tog ett mjukis pass för att jag skulle känna på honom och sadeln lite. (Han har haft nån muskelknuta :confused: som gjorde att han ömmade på träningen i fredags och jag provade lite hur det kändes igår, och han kändes faktiskt bra då :banana: ).

Travar lite
Titta på manen skulle man göra va?
Travar
Koncentrerade?
Lite galopp
Sitt djupt=luta dig bakåt? :p :crazy:

I alla fall så känns det jättebra, det är som en dröm att rida dressyr i en sadel som är gjord för det och som jag sitter djävulskt skönt i och som passar bra på hästen! :banana: :love:

Senast ändrad:
Sv: Ny sadel IGEN! (Några bilder)

du hade kanske inte tur med vinklerna.... :angel: hihi...

Han har så snygg färg tycker jag!! :)

Inte om du inte vill gå över buden jag fått på honom. ;) Den här hästen ges inte bort gratis! :love:

vad e de för bud du fått på honom?? ska kolla igenom min ekonomi.. :)

60 000, men då var han bara 5 år gammal och lite... klurig. :p Så du får nog gå upp lite om du ska ha en chans. ;) (Inte för att det finns nån ändå, jag har ett löfte till honom som jag inte tänker bryta, och det är att här ska han stanna tills han dör. :) )

attans också.. jaja.. står han inte i hagen en dag, kan du ju leta i Umeåtrakten.. :angel:

Lyckas du med det blir jag mäkta imponerad! :bow: Nästan så att du får stå lite före ifall det skulle hända att han blev till salu nån gång. :p

Fin häst och fin ryttare = jättefint ekipage!! :)

Tycker att sadeln ser fin ut. Vad jag kan se på bilderna, så verkar den ligga mycket bra på din häst. Det syns att det är en fröjd att rida dressyr i den, den placerar dig rätt trots att du undersöker manen! :) Va kul att du har hittat en sadel du och hästen gillar.

Får man vara jätte nyfiken och fråga vad du fått ge för den ungefär? Visst är den begagnad? Nyfiken eftersom även jag söker sadel.

Norrland

Tack så mycket! :o :) Jag hoppas att vi kan slåss lite mer på tävlingarna nu, får se om en dressyrsadel gör någon skillnad. (Det var en som filosoferade förut över ifall det är så att man blir lite neddömd ifall man inte har dressyrsadel, så det ska undersökas. ;) )

Men det är väldigt intressant att se på hans slingor i manen, jag lovar. ;) :p Och jag sitter som sagt jätteskönt i sadel, det är när jag själv spänner mig som jag hamnar lite konstigt, men det ska vi arbeta bort nu. :)

Gav 8 500 för den, plus 375 för inprovning. Så denna sadel är alltså inpassad av sadelmästare, trots att det inte var hans sadel (utan en som var på samma utprovning ägde den). Han sa faktiskt, när jag frågade om det var värt att köpa den att 2ja, den ligger så bra på honom att jag inte kan säga 'köp en av mina'!" :D Så, ja, den var begagnad men inte legat ut på annons, eftersom tjejen tvekat till att sälja den men fick order om att göra det då den låg så taskigt på hennes häst. Däremot har jag kommit över en del bra, prisvärda beg. dressyrsadlar som jag provat men som inte passat just oss. :)

Ja, det känns faktiskt så! :) Den är superskön, passar bra, knappt använd (i stort sett bara "inriden" ;) ) och 6 år gammal. Den skulle säkert ha varit värd mer, han värderade den till 8- 10 000, men eftersom tjejen hade köpt den beg. för det priset ganska nyligen så kände hon att hon inte kunde begära mer. :)

Det klart den är bättre, den är ju utprovad. ;) :p
Jag har hört både att Edinburgh ska vara större i sitsen, och att de ska vara mindre i sitsen. Själv tycker jag att den är större, fast den ska ju vara sama storlek som den andra egentligen. Att det ska skilja sig så. :p

Det ser rätt bra ut. Mkt bättre än de bildeer jag såg på er senast (var ett par månader sedan).
Tycker dom att du sitter i stolssits på de 2 sista bilderna. (kan vara för att du inte har kommit in i sadeln riktigt än). Han går också lite på bogarna, (orkar inte bära sig i galoppen).

Annars ser han ut att vara en mysig häst ! :)

Den ser mycket bättre ut än den förra du visade bilder på :)
Du sitter bättre i den här också tycker jag det ser ut som.

Det kan vara så att tyngdpunkten i sätet stämmer bättre överens med dn kropp och då känns den större.
Jag tycker att en 18" i Equipe känns liten då tyngdpunkten är så långt fram (fast jag har nog med lpats i sadeln känns det som om den 'r som en 16"...) Medan jag tycker 18" i Stubben är gigantisk så det kan skilja sig mycket...

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 279
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka