Ny råtta, men två hamstrar mindre...

Septicemia

Trådstartare
För nästan 3 veckor sedan dog min dvärghamster av hög ålder. Med över 2 år på nacken så var det inte så konstigt att han avled.
Men idag hittade jag även min 9 månader gamla guldhamsterflicka livlös i buren. :(
Igår mådde hon bara bra, likaså i morse. Troligtvis har hon tuggat loss en del av hårdplasten kring öppningen på sin bur (dunamodell) och den har fastnat. Såg att buren var tuggat på i ett hörn och kan inte hitta den lilla plastbiten.
Det är så tråkigt för hon var verkligen tam och älskade människor, så fort man gick fram till buren skuttade hon fram och ville upp och kela.

R.I.P
Slash 2006-03-18 - 2008-06-11
Photo_21236_377475.jpg

Tiger Lily 2007-10-04 - 2008-06-29
17272527.jpg

Men allt är inte sorgligt. Jag praktiskt taget fick en liten råttpojke alldeles nyligen och imorgon ska vi iväg och titta på en kompis till honom. Stackaren var sist kvar i sin syskonkull så uppfödaren lämnade in honom i den lokala djuraffären.
Jag håller verkligen tummarna för att vi ska hitta en lämplig kompis till honom snabbt, inga ensamråttor hos mig.

Här är 9 veckor gamla Vipers Dance.
21639585.jpg

21639588.jpg

Sv: Ny råtta, men två hamstrar mindre...

Hu då :(

Men gud vilken söt liten rådis :love: Fast är du säker på att det är en han? Han har ju ingen pung :D

Stackars hamstrar!
Men underbart läcker råtta :love: fast jag säger som zebran, vart är pungen? :o

Svarar båda:

Nu har tjejen som är ny på råtta klämt och känt på sin egen rådis samt kollat upp könsestämningsbilder på nätet och helt klart är det en tös. :o

Hon är som sagt helt ny och jag är helt ny. I det här fallet litade jag för mycket på djuraffären.
Visserligen tror jag att jag hade blivit ganska konfunderad när vi kommit fram idag och jag fått se hanråttorna där, men tänk om inte...

Tack snälla för att ni uppmärksammade mig på detta. :bow:

Tänkte väl det! :D
Fast synd att det är en hon, grabbarna har ju världens sötaste bebispungar när de är små! :love: :D

Vadååå, de har ju det! Kolla själv! :D

Bebispung:
bebispung.jpg

Och så jämför man med en gubbig vuxenpung:
vuxenpung.jpg

:angel:

Tråkigt med hamstrarna! :(

Vilken grann råtta du har skaffat, annars gillar jag inte råttor. :p

Själv har jag inte dv.hamster längre, typ. Min sambo har tagit över honom och ansvaret då hann bara högg mig och verkade älska sambon.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka