Ny nikon systemkamera

Silkisif

Trådstartare
Hej!

Min gamla D60 lever på de sista krafterna och julafton närmar sig, så jag funderar på om en ny kamera ska stå på önskelistan. Jag har ett objektiv jag gillar till D60n och jag vill såklart behålla det.
Vilken kamera är ett bra alternativ för mig?
Jag har inte fotograferat på länge men när jag väl fotograferar är det mest hästar in action och djur. Nu har jag flyttat till ett naturskönt ställe så det lär bli en hel del naturbilder.

Jag har gillat min D60, även om jag vet att när jag fotograferade mycket (för sisådär 10 år sedan) så ville jag av någon anledning ha en D80 och ångrade mig lite i mitt val. Jag känner mig helt off på kameror, kanske är jag helt fel ute?

Någon som kan ge lite råd? :)
 
Jag har en D7100 som jag bara älskar. Objektivet från D60 borde funka på D7100 utan problem. Kolla på Nikons hemsida. Där kan du jämföra de olika kamror som finns i deras sortiment.

/Lizzie
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Lii
·
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
2 082
Senast: Rialavargen
·
Fritid Har haft min canon 1000D sen urminnes tider och varit jättenöjd. Men inser att det verkligen har kommit till åren och gissar att det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 985
Senast: voltis
·
IT & mobiler Jag vill köpa mig en bättre systemkamera och undrar om ni kan hjälpa mig med vad jag ska välja för något? Det är så att jag tycker om...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp