Milosari
Trådstartare
vi blir skåningar igen i februari! nya lägenheten saknar dock innerdörrar, och är för liten för att vi ska få plats med buren på ett snyggt sätt. lägenheten är i två plan med sovrummet på det övre planet. min tanke var att sätta en barngrind vid trappan så att hundarna är "inlåsta" i sovrummet. men så börjar jag tänka katastroftankar. tänk om loke hoppar över grinden och slår ihjäl sig i trappan. eller överlever fallet och kalasar i köket.
hur hög bör grinden vara tror ni? jag har erbjudits en grind gratis som är runt 70 cm hög. man kan ju fästa den kanske 20 cm upp så den blir ca 90 cm hög. tror ni att det finns en risk att han hoppar över? andra förslag på lösningar?
hunden i fråga är 65 cm hög, stark som en oxe och extremt matfixerad. men nästan 10 år och kanske inte lika smidig som en unghund längre.
hur hög bör grinden vara tror ni? jag har erbjudits en grind gratis som är runt 70 cm hög. man kan ju fästa den kanske 20 cm upp så den blir ca 90 cm hög. tror ni att det finns en risk att han hoppar över? andra förslag på lösningar?
hunden i fråga är 65 cm hög, stark som en oxe och extremt matfixerad. men nästan 10 år och kanske inte lika smidig som en unghund längre.