- Svar: 15
- Visningar: 1 861
Nya klassbeteckningar, förbud mot hackamore i terrängen och ny bedömning av riven flagga. Det är några av nyheterna i fälttävlans TR inför 2019.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet varför hack förbjuds i terrängen och hoppningen när det gäller ponny?
Men ett ponnyhack är ju tillåtet i vanlig hoppning för ponny tänker jag. Sen vet jag inte om ett ponnyhack är skarpare än tex ett pelham?Jag antar att det är för att det är en rätt skarp betsling? Men jag vet inte. Gör de skillnad på längden på skänklarna? Eller gäller det alla från väldigt korta till väldigt långa?
Ja, från och med CNC*Har hacket någon gång varit tillåtet i terrängen?
Så länge jag har varit med i alla fall.Ok tack har bara erfarenhet av lägre klasser o där har väl alltid hacket varit förbjudet?
För att hackamore går sönder oftare. De är inte så driftsäkra helt enkelt.Någon som vet varför hack förbjuds i terrängen och hoppningen när det gäller ponny?
Men även i hoppningen? Det är ju tillåtet i "vanlig" hoppning?För att hackamore går sönder oftare. De är inte så driftsäkra helt enkelt.
Ja hur man tänkte där vet jag inte, det visar sig så småningom antar jagMen även i hoppningen? Det är ju tillåtet i "vanlig" hoppning?
Men även i hoppningen? Det är ju tillåtet i "vanlig" hoppning?
Bara spekulerar men hoppningen brukar vara på inhägnat område? Då kommer den inte kunna göra lika stor skada på sig eller andra om den kommer lös tänker jag
Som jag tolkade var det bara ponny på hoppdelen, ja.Det var väl bara på ponny som hacket är förbjudet i hoppmomentet?
Tyglar, bett, träns och sadelgjordar kan också gå av så det är ju egentligen inget bra argument. Vad jag vet är det heller inte därför, men för att någon statistik har visat att det är mer vanligt med fall i terrängen med hack.För att hackamore går sönder oftare. De är inte så driftsäkra helt enkelt.