Cheeserica

Trådstartare
Nu så har jag då äntligen investerat i min underbara kamera som jag tänker låta göra mig sällskap i många år framöver. Den är FANTASTISK och jag älskar den redan! För tillfället håller jag på och övar för att lära mig använda den också och det går över förväntan.

Här är då de första bilderna på mina tålmodiga modeller... som inte ville sitta stilla en sekund. Tur att man har blixtsnabb autofokus och avtryckare! :D

Damen Dimma med de blå ögonen:

dimma098.jpg

dimma099.jpg

Slyngeln Cirrus som sa såhär när jag kom och väckte honom:

cirrus69.jpg

"Ska jag posera så tänker jag allt sitta på bordet... eller hur matte, visst får jag det, jag som är så söt?"

cirrus70.jpg

Ganska så utbränd bild (som sagt, jag lär mig ;) ) men ganska fin ändå:

cirrus71.jpg

"Oooh matte, känner du att det är vår i luften???"
cirrus72.jpg

"Hit med spegeln, bäst att börja jobba på brännan redan!"

cirrus73.jpg

För de som är nyfikna så är kameran en EOS 350D med ett Tamron 28-70/2,8. ;)

Sv: Ny kamera

Vilka fina katter du har! Första bilden - vilka vackra ögon!!

Att du har vackra katter vet jag ju redan, men åhh, vad jag är avundsjuk på kameran :mad: Trots att jag egentligen är en nikon-människa känns den väldigt lockande.

Tack alla! Det kommer nog bli fler bilder framöver, de här var bara lite snabba testbilder!

Sassy - Visst är den underbar? :love: Nikon har ju också fina kameror men jag är en Canon-människa. ;)

Ickapeltz - Jag har nätat in ungefär som MissFideli beskriver i den här tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=609862&highlight=n%E4ta+in
Fast jag har inte nätat in hela vägen upp eftersom ragdollen är så pass markbunden och jag vet att de aldrig skulle få för sig att klättra på gallret eller hoppa så pass högt. Hade jag haft någon annan ras skulle jag däremot gjort som MissFideli.

/Erica

Jättefina katter! Och bilder förstås ;)
Balkongen kommer jag sakna, och säkert kommer katterna sakna den också. Men jag tänkte försöka köpa/hyra litet sommarställe där dom kan gå ut (inom nät förstås) så dom får komma ut lite iaf.

Och vi som kommer hyra ut vårt sommarställe nu hela sommaren så mina katter får nöja sig med balkongen. :( Men jag funderar på att ta med dem upp till pojkvännens landställe. Problemet är att deras granne har hundar och en av hundarna bor i princip hos "oss" hela sommaren och springer lös. Det är dessutom fler lösspringande hundar i området och mina katter hatar hundar. *suckar* Jag försöker inbilla mig att jag skulle kunna bygga någon slags bur åt katterna av kompostgaller eller nåt tills de vant sig, men jag vet inte om de skulle gilla det då heller. De kanske ALDRIG vänjer sig. :(

/Erica

Det är svårt. Mina får sitta i fönstret och räkna bilar tills jag hittat nått. Måste ju hitta nått som är löjligt billigt, funderat på arrendetomt med stuga på, men är lite feg när dte gäller arrende.

vad har du för kamera? och vad är priset på en sådan? :) skitfina bilder underbara katter :)

Farrix - Det är en EOS 350D och utan något objektiv eller tillbehör så kostar den lite drygt 7000 kr. Sen behöver man ett objektiv och minneskort också som minsta tillbehör. För det jag köpt så blev det en totalkostnad på nästan 11 000 kr, så den är inget man köper i en handvändning. Kostade mer än mina två katter tillsammans :crazy: fast då räknar jag förstås inte in alla katt-tillbehör som klösträd osv. :D

Dolores_88 - Mer bilder ska nog komma så småningom... :angel:

/Erica

Är minneskort viktigt att köpa? Jag menar kan man inte ta några bilder ut att köpa till ett, eller finns det lite minne på kameran? :)

Hmmmm, ser att du bor i haninge. Ditt balkonräcke är misstänkt likt vårt... ;) Även vår balkong är innätad...

Vad roligt att min gamla tråd blev upputtad! :D

nodiana skrev:
Är minneskort viktigt att köpa? Jag menar kan man inte ta några bilder ut att köpa till ett, eller finns det lite minne på kameran? :)
Det beror på vad för kamera man köper, i min gamla kompaktkamera finns 16 mb inbyggt minne men man behöver mer för att ta fler bilder. I den här kameran finns inget inbyggt minne i kameran utan man måste köpa ett minneskort för att kunna ta bilder.

/Erica

sofflan82 skrev:
Hmmmm, ser att du bor i haninge. Ditt balkonräcke är misstänkt likt vårt... ;) Även vår balkong är innätad...
Jaså! Vad coolt! Då kanske vi bor väldigt nära varandra? Var bor du?? Jag bor i Handen och om jag säger att det här är utsikten från mitt vardagsrumsfönster så borde du veta vart jag bor! :D Skickar med en nytagen bild på vår fina balkong med nybyggt trallgolv och grill (du skvallrar inte va? :o :angel: ) och våra supersköna nya utemöbler, och så två nytagna bilder på mina söta katter ute på promenad på gården!

utsikt.jpg

balkong.jpg

dimmacirrusgras.jpg

cirrusgras.jpg

Känner igen mig väl, men vi bor inte i samma område, dock har vi exakt lika dana balkonger. De var lätta att bygga nät till. ;)

Du har verkligen superfina katter! Önskar att jag hade råd att skaffa mig sådana, men min lilla älskling duger gott och väl hon också!!

Skickar bilder på min balkong. Tror tyvärr inte att du kan gissa var jag bor...

kissen.jpg

Kissen1.jpg

(en ledtråd... Vi bor i ett område som har namn efter ett verktyg... ;) )

Sorry för de stora bilderna.....

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka