Ny inneboende!

Nillizan

Trådstartare
Jag bor på landet och har redan en honkatt på 11 månader. Hon är steriliserad sedan 5 månader tillbaks.
Nu har jag fått ta emot min mors katt, då inte katten trivs i ett villakvarter och det är väldigt trångt i huset.
Så nu igår kom kissen hem. Han är en stor kastrerad katt, är väl ca 5-6 år gammal.
Men hur lång tid kan jag räkna med att det tar för dem att acceptera att de bor tillsammans?
Nya katten har funnit sig tillrätta lite grann, vet var toan är och mat och vatten. Och accepterar läget.
Men honkatten passar honom hela tiden, han får inte göra något alls för henne förrän hon är där och morrar och fräser. Han bryr sig inte, utan drar sig undan. Och hon går och vaktar hela tiden.
När jag var ute för och hämta tidningen, hade hon smitit upp där han gömmer sig och sitter och stirrar på honom. Men sen kom hon ner för att äta och sen sprang hon ut som det inte hade hänt något.
När kan man släppa ut honom så de får mer utrymme?

Sv: Ny inneboende!

Släpp inte ut honom förrän han verkligen vet vart han bor nu, vänta MINST en vecka! Helst längre än så. Gå ut med honom ett par gånger innan du släpper ut honom för sig själv.
Det kan ta tid innan honkatten accapterar honom, om hon någonsin helt gör det.
Lycka till!

§Zith

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Katthälsa Har två honkatter, den ena på 1 år och den andra på 10 månader. Båda kastrerade. "Stora katten har jag haft sen hon var 12 veckor och...
Svar
0
· Visningar
1 283
Senast: Mahonia
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 431
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV