ny info om minina

Milosari

Trådstartare
jag var med om en mycket märklig kväll igår. jag var på landet hos en kompis när han får besök av en vän och dennes flickvän. det visade sig att flickvännen är mininas gamla ägares ex! hon blir alldeles tårögd av att få se minina och vi pratar länge om henne. det visade sig att minina inte alls är född -98 som jag fick veta när jag tog över henne, utan hon är född -96, och är alltså hela 12 år gammal! vidare fick jag reda på lite mer om hennes bakgrund och hon har fått mer stryk än jag kunde ana. hon har försökt skydda flickvännen när det var bråk, och fått ta emot det mesta våldet. mot slutet hade hon kissat på sig så fort hon hörde höga röster :(. vidare ska hon vara uppväxt i en pundarfamilj och ha varit väldigt undernärd som valp. min stackars lilla skrutta...

imponerande att det gick att göra hund av henne igen. och nu kommer hon garanterat vara äldst på tävlingsplatsen i vår :D

Senast ändrad:
Sv: ny info om minina

Vad tragiskt :(
Vilken tur hon har haft som fick komma till dig :bow:

Oj! Två år gör ju ändå ganska mycket i den åldern. Roligt att hon håller sig fräsch :) och det är alltid skönt när man får höra sådana här öden som slutar på ett bra sätt!

usch vilka idiotmännskor det finns!

min grandistik har också haft en svår valptid, hon bodde i en box i ett stall tills hon blev tre månader, sen köptes hon av en tjej och ne kille, där killen slog henne och vrålade. Jag köpte henne när hon var lite mer än fyra månader, och idah är hon 2.5år och det är väl nu sista halvåret hon blivit hund.

imponerande att det gick att göra hund av henne igen

Det har du dig själv att tacka, man blir glad att veta att en hund som farit så illa äntligen har det bra:). Hon är alltså lika gammal som min hårtuss!

Det har du dig själv att tacka, man blir glad att veta att en hund som farit så illa äntligen har det bra:). Hon är alltså lika gammal som min hårtuss!

fast jag tänker mer att hon är nog bättre i huvudet än jag trodde. en sämre hund hade ju inte gått att få normal igen. hon reagerar inte alls på skrik, låtsasslagsmål eller annat som hon kanske "borde" reagera på.

ja det är helt sjukt att hon är så gammal! hon är ju så fräsch! inte ett spår av stelhet, hon får fortfarande fnattryck och är med mig när jag joggar. hon var ensam med på landet och då märkte jag att hon nog inte hör så bra som hon gjorde förr, men det är det enda ålderstecknet än så länge. eller det och att hon börjar bli lite grå om nosen :)

fast jag tänker mer att hon är nog bättre i huvudet än jag trodde. en sämre hund hade ju inte gått att få normal igen. hon reagerar inte alls på skrik, låtsasslagsmål eller annat som hon kanske "borde" reagera på.
Jovisst! Men samtidigt är det inte alla som kan reda ut sådant heller. Trots att hunden i grunden är vettig.

ja det är helt sjukt att hon är så gammal! hon är ju så fräsch! inte ett spår av stelhet, hon får fortfarande fnattryck och är med mig när jag joggar. hon var ensam med på landet och då märkte jag att hon nog inte hör så bra som hon gjorde förr, men det är det enda ålderstecknet än så länge. eller det och att hon börjar bli lite grå om nosen :)
Samma här :) , men det är nästan lite extra roligt när det är en stor hund..Dom brukar ju vara "äldre" vid den åldern.

Liknande trådar

• Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 713
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig! Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 558
Senast: Kalinsi
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18