Ny hovslagare, inte längre tåriktad....

remmis

Trådstartare
Jag har haft hästen i drygt 2 år.
Min hovslagare som jag har haft fram tills nu har gjort ett fantastiskt jobb.
Hovarna var hemska förut. Breda, utflutna, hade "midja", sneda osv.
eftersom han lätt snubblar på sina egna tår så har han skods tåriktad. utan framkappa med bakskjutna skor fram.

Nu är hovarna jätte fina!!

Ny hovslagare skodde igår.
Gjorde ett fint jobb, klassisk skoning... utan tåriktning.
Tyckte att hästen smög fram.... har annars ett stort kliv jätte övertramp, mkt framknän osv....

SKa se hur han rör sig idag.... men va ska jag göra,.. känner mig helt vilsen..

Sv: Ny hovslagare, inte längre tåriktad....

Fast, berättade du något om hur hästen brukade vara skodd innan ? Som ny hovslagare kan det ju inte alltid vara det lättaste att veta första gången utan information från ägaren. Så har i alla fall jag gjort när jag haft nya hovisar. Förklarat hästens problem och hur det varit innan så hovisen har något att gå på.

Sv: Ny hovslagare, inte längre tåriktad....

jo, men det är inte det som är problemet.

Jag undrar hur mkt det påverkar hästen att gå några veckor ca 4 utan att vara tåriktad.
Eller med överrullningsskor.

Hovslagaren plockade ändå av överrullningsskorna... så han kanske hade kunnat fatta?
Jag ville att hästen skulle vara lika skodd som innan...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: Bison
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
Hästvård Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Novali01
·
Hästvård Jag har haft lite otur med hovslagare. Eller så är det mig det är fel på, det låter jag vara osagt. Nu till frågan/händelsen: Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar