T

Trolltyg

Köpte en häst i helgen som är korsning New Frest/Travare. Hon är 2,5 år och ca 143 cm hög. Någon här som rider samma korsning? Hur är de son ridhästar? Hur hög tror ni att hon kommer att bli, ser inte överbyggd eller kantig ut mao jämn i tillväxten.

Sv: Ny häst

Jag hade en korsning där mamman var travare och pappan var newforest/fullblod. Hon gick 140 hoppning. Men hon var lite större än vad din blir. Hon var 158 cm hög.

Lycka till!

Jag har en sån korsning. Han är 14 år och 152cm hög. Rör sej helt ok, är stadig på LAnivå dressyr tävlingsmässigt. Befästa byten, lätt för skolor och sivdärts och rörelser öht egentligen. Han har ju ingen gång att tala om dock och det påverkar ju utförandet av rörelserna också naturligtvis, trots att han gör det mesta med ett godkänt.
Vi Hoppar upp till metern(tränar mest men tävlar även lite) för sen brister modet, har hoppat några högre med marginal, men som sagt modet måste finnas där hela tiden också..

Sen är han rätt tränad från första början vilket förstås underlättar en hel massa.

Vore kul att höra hur det går för er! Lycka till!

Har lagt handpenningen och kommer att hämta henne den 11/11. Sen kan det bli bilder. Pappan är Gentleman så kanske att hon kan hoppa? Ja hon ska onekligen bli ett spännande projekt att arbeta med. Tills vidare får ni gärna lägga in bilder på era hästar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 193
Senast: Anna-Bella
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 969
Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 585
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka