Vi har gjort om lite i flockarna i stallet och vår kaxiga b-ponny fick flytta in till två äldre herrar...ponnyn är ganska ranghög och styr och ställer, 17 år. Gick jättebra att släppa i hop dem men vår ponny som annars är kolugn i stall etc har skrikit på dem när han är inne, varit allmänt jobbig. Sen fick vi hem en ny ponny några dagar senare som fungerar med alla hästar, 7 år. Släpper i hop dem och vår lilla skitponny vaktar sina två valacker så man skulle kunna tro att det var ston han hade där. Jagar bort nykomlingen så fort han kommer nära och nykomlingen är klok nog att ge sig...När vi tar in kaxpelle så går den nya tillsammans med de andra och allt är jättebra men så fort vi släpper ut honom så styr han upp igen, tar sina valacker och drar iväg. Hagen är jättestor så nu tillbringar nykomlingen sin tid i andra änden av hagen där han har andra hästar på andra sidan staketet, dvs de umgås inte direkt i hagen så att man kan känna att det går framåt med flocken...
Och om en vecka kommer ytterligare en valack hem som också är en kaxpelle, men han och den andra bråkstaken känner varandra och har gått ihop mycket utan problem. Dock vill de båda styra och ställa...Hur ska man tänka? Vad skulle ni göra? Vänta och se? Jag har aldrig varit med om att det varit problem att släppa ihop endast valacker så jag tänker att det kanske ger sig?
Hela sommaren har kaxpelle funkat fin i annan valackflock där nya kommit och gått utan problem men nu har han fått fnatt typ. Så länge de går i sommarhagen går det ju bra eftersom den är så stor, men så småningom ska de ju ihop på lite mindre yta och måste fungera...
Och om en vecka kommer ytterligare en valack hem som också är en kaxpelle, men han och den andra bråkstaken känner varandra och har gått ihop mycket utan problem. Dock vill de båda styra och ställa...Hur ska man tänka? Vad skulle ni göra? Vänta och se? Jag har aldrig varit med om att det varit problem att släppa ihop endast valacker så jag tänker att det kanske ger sig?
Hela sommaren har kaxpelle funkat fin i annan valackflock där nya kommit och gått utan problem men nu har han fått fnatt typ. Så länge de går i sommarhagen går det ju bra eftersom den är så stor, men så småningom ska de ju ihop på lite mindre yta och måste fungera...