Ny film på Fabbe, är han ojämn?

Nikki o Fabian

Trådstartare
http://www.zippyvideos.com/5913107995386816/r_han_halt/*nikkiofabian Longeringen ger inte så mycket på filmen för han får inte nått bra fotfäste då det är halt i hagen, sen har jag ingen pisk heller så jag kan korrigera honom som jag vill.

Jag tycker inte att jag ser nått så jag tänkte att jag testar rida idag, men när jag släppt ut honom i hagen igår så skulle han jaga bort Gogo o då tyckte jag när han gjorde den där attack rörelsen att efter det blev han lite så där stel igen.
Kanske det är en sträckning, jag vet ju själv när jag red en gång på en häst som behövde mycket action för att gå rätt så jag red till med sätet ordentligt en gång(det var vinter o väldigt kallt) o pang sa det så gjorde det jätte ont på insidan av låret, troligen så sträckte jag till mej o det satt i ett tag även fast det inte gjorde ont hela tiden så gjorde det det i vissa rörelser.

Men nu får han vila idag o imorrn. Sen sätter jag mej upp på måndag.
 
Sv: Ny film på Fabbe, är han ojämn?

Först vill jag säga att han är underbar!

Sedan så är det jättebra av dig och ambitiöst att filma men det är så litet så det är ändå svårt att göra en objektiv bedömning.

Jag skickar pm till dig för jag vill inte "färga" dina andra svar.

Har du tid kan du komma hit till mig på tisdag kväll och se den person jag rekomenderat arbeta.

Så du får en egen uppfattning innan du själv ringer.

Är det en sträckning bak, så kan du titta på insidans lårmuskler under svansen och se ifall den ena är mera uppdragen än den andra.
 
Sv: Ny film på Fabbe, är han ojämn?

mimus skrev:
Först vill jag säga att han är underbar!

Sedan så är det jättebra av dig och ambitiöst att filma men det är så litet så det är ändå svårt att göra en objektiv bedömning.

Jag skickar pm till dig för jag vill inte "färga" dina andra svar.

Har du tid kan du komma hit till mig på tisdag kväll och se den person jag rekomenderat arbeta.

Så du får en egen uppfattning innan du själv ringer.

Är det en sträckning bak, så kan du titta på insidans lårmuskler under svansen och se ifall den ena är mera uppdragen än den andra.


Tack. Jo jag vet, det blir lite litet o mörkt. Pm:a gärna, synd det var på tisdagen för jag jobbar kväll då.
 
Sv: Ny film på Fabbe, är han ojämn?

På den här filmen så ser han stel ut, han trampar inte alls under sig. Menar då med båda bak. Jag hade fortsatt att rida(lugnt o mjukgörande övn.) han, masserat och stretchat (om du kan) på egen hand för att se om han blir mjukare. Måste också få säga igen att han är mkt fin :love:
 
Sv: Ny film på Fabbe, är han ojämn?

Athos skrev:
På den här filmen så ser han stel ut, han trampar inte alls under sig. Menar då med båda bak. Jag hade fortsatt att rida(lugnt o mjukgörande övn.) han, masserat och stretchat (om du kan) på egen hand för att se om han blir mjukare. Måste också få säga igen att han är mkt fin :love:

Kan ju säga att han inte var uppvärmd utan tagen från hagen ut på vägen. Kanske skulle ha värmt upp honom innan?

Tackar tackar:)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej jag har ett varmblods sto på 11 år som är under utbildning, hon vart in riden för ett och ett halvt år sedan och jag har ägt henne i...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: trailtokan
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp