Ny FIIIN miniGRIS!!!

Sv: Ny FIIIN miniGRIS!!!

Okej:idea:

Men då måste jag passa på att fråga: Hur nära släkt med "vanliga" grisar är minigrisar?

Det tillhör exakt samma art som övriga tamsvin. Sus scrofa (domesticus). Även det vanliga vildsvinet tillhör arten Sus scrofa.

Vildsvinet är alltså ursprunget som tamsvinet avlats fram ur.

/KT

Senast ändrad:

Min klass akte till en bondgard en gang och da gick vi in i en STOR svinstia (eller vad det nu an heter) och fick klappa griskultingar som nastan var helt nyfodda. GULLIGA! Fast oj vad det stank!!

Är det min nya, fantastiska avelsgalt du menar. :angel: :love:

ozzy.jpg

Jag har just avtalat om att köpa Ozzys kullsyster :). Hon är prickig och väldigt, nästan ELAKT söt!

Troligen blir det hämtning nu i helgen!

Nöff!!!!!

/KT

Skulle det ga att avla fram en minigris som mer sag ut som en vanlig gris i miniatyr? Alltsa en som inte hade en san hängbuk och sa?

Jag har just avtalat om att köpa Ozzys kullsyster :). Hon är prickig och väldigt, nästan ELAKT söt!

Troligen blir det hämtning nu i helgen!

Nöff!!!!!

/KT

Jag visste att du skulle köpa henne till slut, även att du sa att du inte skulle ha några fler. :angel:
Ett stort grattis! :laugh:

Skulle det ga att avla fram en minigris som mer sag ut som en vanlig gris i miniatyr? Alltsa en som inte hade en san hängbuk och sa?

Det finns det redan, (nästan) men minigrisen exteriör ÄR lite mer annorlunda än de "vanliga" grisarna. Minisarna är lite mer kompakta.

gudrun2.jpg

lever5.jpg

bacon3.jpg

Men en liiiten kula på magen ska de ha. ;)

Det bidde INGEN gris!

:cry:

Jag var där på avtalad tid men huset helt mörkt och tillbommat. Jag knackade på/ tutade etc.....

Satt och väntade i ca en timme men ingen kom.

När jag försökte ringa dom på min mobil dog batteriet.

Sedan körde jag hem igen....

Väl hemkommen mailade jag dom....

Undrar vad som hänt? Om dom bara glömt att vi avtalat tid?

:cry:

Nää.... :confused: Jag som såg fram emot att få se henne igen.

I väntan på att du får hem henne får du beundra hennes underbara bror. ;)

ozzy.jpg

Jo Ozzy är fin.

Jag mailade dom och fick till svar att dom inte trodde jag skulle komme eftersom jag inte ringde innan?

I telefonen hade vi avtalat dag, tid och att jag skulle ringa om jag körde vilse....

Det skrev jag i ett svarsmail till dom.

Men dom har inte undrat ifall jag fortfarande ska köpa grisen....

Känns som just nu ligger bollen hos dom... och ju äldre grisen blir ju svårare är den att sälja. Det är ju ungefär som hundvalpar.

/kt

Men dom har inte undrat ifall jag fortfarande ska köpa grisen....

Känns som just nu ligger bollen hos dom... och ju äldre grisen blir ju svårare är den att sälja. Det är ju ungefär som hundvalpar.

/kt

Ring dom igen för att tala om att du fortfarande vill ha henne, men inte kan hämta henne just nu.
Gör det så att det inte blir några missförstånd och att hon säljs till någon annan. T.ex. till mig... :devil:

Ring dom igen för att tala om att du fortfarande vill ha henne, men inte kan hämta henne just nu.
Gör det så att det inte blir några missförstånd och att hon säljs till någon annan. T.ex. till mig... :devil:

Fick ett mail där det undrades om jag fortfarande ville köpa henne.... Jag svarade ja, men att jag inte har tid att hämta henne just nu.

( Jag har börjat på universitetet denna vecka och har SVINMYCKET att göra!!!)

/KT

Liknande trådar

Övr. Djur Var och hämtade en sugga idag. Ingen trevlig syn precis....:cry: . Damen som ägt henne köpte henne som liten på en djurmarknad hon...
Svar
17
· Visningar
2 361
Senast: pokara
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama