Ny eldstad: eldar man i sovrummet?

Sv: Ny eldstad: eldar man i sovrummet?

Väntar och längtar tills familjen jag hyr "min" lilla stuga av sätter in kaminen här, de har köpt en liten toppmatad jättesöt som kommer passa superbra här, den kommer stå på i vardagsrummet, och eftersom jag inte har någon skorsten så ska de dra upp en "skorsten" (typ någon sorts rör) genom hela huset, genom sovrummet och ut genom taket. Tanken är att värmen även ska komma från den ut på ovanvåningen. Gött när man slipper brassa på elelementen för fullt, tur att det inte är sån vinter som förra året i år.....det skulle blivit dyrt......

Sv: Ny eldstad: eldar man i sovrummet?

Jag håller med de andra ang. kamin i sovrummet. Det blir helt enkelt för varmt! Den dag vi får ekonomin för det kommer vi dock att köpa en liten, söt, antik sak att placera vid murstocken i sovrummet men den kommer vi bara att ha tända ljus i, för mysfaktor.

Det finns tyvärr inte kvar några kakelugnar i vårt hus utan det fanns en öppen eldstad då vi flyttade in (rätt ful sådan men jag börjar ha vant mig:D). Sär satte vi in en sorts "insats" och det värmer fantastiskt bra (vilket inte alls är bra för stämningen på flygeln....:cry:)
Vi har just höjt värmen men vi har kunnat köra på 10 grader på jordvärmepumpen och eldat resten.
Skickar med en bild
080316-088326+%2828%29.JPG

Liknande trådar

Hemmet Jag vill ha in en vedeldad värmekälla på nerevåningen. Både för mysfaktor men även för att tillskotts värma lite och vid strömavbrott...
Svar
6
· Visningar
5 458
Senast: tinissen
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 474
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka