Ny censurshäxa på forumet..

L

Lex

Om man låser trådarna när det hettar till, hur ska man då kunna lösa ev. missförstånd???
:mad:
Lex

Sv: Ny censurshäxa på forumet..

Tja, ett förslag är att hålla trådarna inom ramarna för forumreglerna.

/tifo

Om det gäller tråden jag tror det gör....

Jag tog inget personlig heller var jag upprörd eller arg. Till omed jag lärd lite genom denna heta ( och heta?) diskationen. Jag ser heller inte att det var nån form av Personangrepp.

Jag ser inte heller vad vara inte är i rammar av forumet. Jag tycker att det var för lätt att låsa den när andra är mer retande.

Jag tyckte att det var mer "Friendly Banter" (att skämtas)

Det var inte personangrepp jag hade i åtanke när jag låste tråden. Jag ser det mer som ett preventivt ingrepp, eftersom netiketten blivit grovt åsidosatt. Jag delar inte din uppfattning om gnabb.

Jag säger inte att jag har mer rätt eller fel än någon annan. Jag säger bara att jag rättar mig efter hur jag tolkat forumets regler. Tycker ni att jag är rena censurmonstret (efter det att jag låst en tråd) tycker jag att ni kan ta upp det med Gunnar.

Finns det andra trådar ni tycker behöver grundligare genomgång från min sida ber jag er att anmäla dessa via anmälningsknappen.

/t

Man ska var försiktig med preventiva metoder. Ex så kan man ju bötfälla alla bilister i preventivt syfte, men det blir ju inte riktigt rätt.
Ett bätte sätt är att man som moderator går in i tråden och säger till vad man anser, istället för att stänga den.
Ett annat sätt är att ta kontak (tex pm) den som moderator anser begår brott mot netettiketen (var finns den?)
/mvh Lex

All denna tröttsamma censur. Det är oerhört tråkigt att läsa trådar där alla är lyckligt överens. När det verkligen blir intressant, ja då tar vi bort det.

Det står dig och alla andra helt fritt att starta en ny tråd och fortsätta diskussionen på ett hyfsat sätt. Det är inte omöjligt att vara oense och ändå visa varandra tillbörlig respekt. Jag tycker att det är rent pinsamt att läsa påhopp och något så barnsligt som öknamn på en moderator som gör sitt jobb -och liksom de andra moderatorerna gör ett mycket bra jobb! Med de åtgärder som du föreslår att moderatorerna vidtar undrar jag om du tror att de inte har något annat att göra än att gå pm:a användare som inte har vett att hålla sig till netiketten? Uppför du dig lika illa mot folk IRL? Om inte: är det så svårt att ta med sig vardagshyfsen in på forumet?

Senast ändrad:

Skärp till dig lite nu! Visa moderatorerna respekt annars stänger jag av dig.

Om det gällde lädertråden anser jag att det helt klart var läge att låsa, om inte annat för att den var barnsligt tjafsig och faktiskt inte verkade leda någon vart och den var i mitt tycke rejält rörig.

Inget hindrar er att starta en ny, med de fakta ni har utan att tjafsa, precis som Sastra skriver ovan.

Om ni anser att en moderator inte sköter sig får ni gärna höra av er, via PM eller mail med utförlig förklaring till vad som inte är bra.
Jag läser allt och det kan mycket väl leda till åtgärder längre fram om det inte sker direkt.

I detta fall kan jag inte se att moderatorn gjort något fel.

Flyttar denna tråd från western till Bukefalos-hjälp där den möjligen hör bättre hemma.

Att säga censurhäxa är det att visa otillbörlig respekt????
Jag är förövrigt väldigt skärpt! så sluta att ge personliga omdömmen.
Föregå med gott exempel.

Hur har jag fört mig illa i tråden????
Jag med många har fört tråden på helt korrekt sätt enligt netettiketen, men tråden låstes för alla!
Ska vi starta nya trådar så snart någon känner sig kränkt?

Lex skrev:
Att säga censurhäxa är det att visa otillbörlig respekt????
Jag är förövrigt väldigt skärpt! så sluta att ge personliga omdömmen.
Föregå med gott exempel.

Otillbörlig respekt? Det går inte att sätta ihop de två orden för det blir helt obegripligt.

Nej, du visar inte tillbörlig respekt när du i rubriken kallar moderatorn censurhäxa. Men uppenbarligen har du inte brutit mot forumregler och netikett tidigare för då hade du ju varit bannad vid det här laget.

Sen brukar de riktigt skärpta inte behöva skriva det själva, det bedömer omgivningen utifrån de postade inläggen.

Jag tycker att Tifo är en fantastisk moderator.
Som med fingertoppskänsla och humor håller stämningen på Bukefalos på en hög och trevlig nivå!

Otillbörlig respekt går alldeles utmärkt att sätta ihop.
Lär dig svenska.

Efter detta och att jag friskade upp minnet med din bristande respekt även för den tidigare moderatorn ser jag att det nog är dags för en liten paus.

På Bukefalos uppmuntras diskussion och att folk tycker olika, men det betyder inte att man kan vräka ur sig vad som helst hur ofta som helst.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama