NY Bukevalp! - varning för bildbomb!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 666
Sv: NY Bukevalp! - varning för bildbomb!

Vår gamla hanne var ca 8 när vi skaffade valp. Han morrade också och försökte dominera valpen. Det vi fick tips om från uppfödaren var att rulla valpen i den gamla hundens kiss. Dvs, så fort gamla hunden pissar på något (buske tex) så tar man dit valpen och gnider in den. Det gör att den får samma doft som gamlingen och därmed blir lättare att acceptera.
För oss tog det 2 dagar med den behandlingen innan valpen var accepterad.

Verkligen? Det var en metod jag aldrig hört förut faktiskt! Känns ju inte så överdrivet fräscht men det kanske hjälper? :p

:love::love:

påminner om vikten av att nu uppdatera oss med bildbomber ofta:)

Självklart ;). Just nu bits det för fullt här hemma på en dentastix, mmm tyckte hon! Och herrejävlar var det sprutar ut kiss ur den lilla kroppen, hinner ju knappt med! :eek:

Andra hunden (shih-tzu hane, 8 år) blev ju knappast överlycklig :angel:. Han välkomnar henne genom att morra varje gång hon kommer i närheten! En gång när hon kom lite för nära sa han ifrån ordentligt, Arwen blev rädd och satte sig i ett hörn och morrade. Tips mottages gärna om hur vi ska hantera detta!

Det är bara att vänta ut, det är en omställning för den gamla hunden också och alla hundar älskar inte valpar som far fram till dom och ska mopsa sig, du behöver absolut inte rulla din valp i den äldre hundens kiss för det ;)...bara vänta ut och se till att gamlingen får vara ifred ifrån valpis om han vill det :)

äckelpäckelsöt var hon, jag börjar verkligen gilla boxrar mer och mer :love:

Underbart söt :love:

Är inte mycket för boxrar men nu smälte jag riktigt

Angående kissandet så minns jag för ett år sedan då min just kommit hem och det var ett väldigt rännande ut och in och torkande kiss pölar, men det gick snabbt över då det blev varmt ute och vi kunde ha dörren öppen och då valde hon att gå ut själv :)

Är hon redan hemma? Vad härligt! Tyckte det var nyss som hon bara var en liten korv :p

Grattis till den lilla :laugh:

Det är bara att vänta ut, det är en omställning för den gamla hunden också och alla hundar älskar inte valpar som far fram till dom och ska mopsa sig, du behöver absolut inte rulla din valp i den äldre hundens kiss för det ;)...bara vänta ut och se till att gamlingen får vara ifred ifrån valpis om han vill det :)

äckelpäckelsöt var hon, jag börjar verkligen gilla boxrar mer och mer :love:

Tack för hjälpen! Redan idag är det mycket bättre även om han tryckte till henne imorse, men biter hon i hans svans så förtjänar hon skäll :angel: :devil:. Pratat mycket med min uppfödare om det och hon säger också att det kommer ge med sig och att det bara är att låta det ta den tid det tar! :)

Och hon är helt jävla BEDÅRANDE, vill jag lova! :love:

Är hon redan hemma? Vad härligt! Tyckte det var nyss som hon bara var en liten korv :p

Grattis till den lilla :laugh:

Tacktack! Haha, jaa, det är helt sjukt hur snabbt det har gått, och jag som inte trodde på det alls! Trodde att dagarna skulle snigla sig fram, ungefär :D.

Om vi ändå bara kunde ha öppnat en dörr :angel:. Vi har lägenhet, men som tur är så är det bara ett par trappor ner så är man ute sen.

Nya bilder från idag! Inte helt lätt att ta bilder på den här lilla busen :angel:

IMG_1381.jpg

IMG_1386.jpg

"Elaka farbrorn" Spiken.

IMG_1387.jpg

Virvelvinden!

IMG_1390.jpg

Hyfsat bordsskick :D

IMG_1384.jpg

Min fina lilla flicka! :love:

å kors! :love: säkert kan det kännas tryggt att kissa inne också.. men det ger sig säkert snart :)

Awe :love: Vilken ursöt liten :love::love:

Jag börjar tro att det är en liten förklädd piraya jag fått, med en åsnas envishet... :devil: :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka