Nu vill jag veta allt om hovleder och inflammationer

Empalie

Trådstartare
Nu vill jag veta allt:*Hur fick ni reda på hur hästen hade hovledsonflammation?
* Stämde diagnosen veterinären ställde, hur fick ni dem att inte stirra sig blinda på hovleden utan börja undersöka nya saker?
* Hur gick er konvalecens till, i detalj tack?
* Vanlig hage eller sjukhage?
* Hur har ni löst promenaderna som efter ett tag kan bli ganska vilda, om man inte har ridhus vill säga?
* Hur har ni löst övergången från att när hästen är frisk få den att leva normalt liv, t ex utsläpp i större hage m.m.?
* Vad har ni ändrat på för att det inte skall komma tillbaka?
* Hur många behandlingar? (sprutning i lederna)?
* Typ av annan behandling?
* Om man skall ge hästen långvilan, hur skall vilan vara. T ex ströva fritt i större hage ett längre tag, vila i sjukhage ett bra tag eller vad????
*Tips på bra medel (liniment, lindor, m.m)
* Har ni lindat hästen som har inflammation vid promenixen???

Dessa funderingar susar i mitt huvud och jag vill ha svar och TIPS????:bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

L
Hästvård Hej! Vi har varit på hältutredning med min ena ponny och hon fick behandling för inflammation i BÅDA kotlederna OCH hovlederna fram...
Svar
14
· Visningar
2 210
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 952
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 203
Senast: Aionee
·
Hundavel & Ras Hej på er alla! Mina föräldrar fick tyvärr ta bort sin Golden för ett tag sedan pga cancer på lever och mjälte=(. Nu börjar vi så smått...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII