Nu skriver jag bukefaloshistoria

gern

Trådstartare
Jag är ganska övertygad om att det här är det första inlägget postat från en handdator via Bluetooth och GPRS. :)
 
Sv: Nu skriver jag bukefaloshistoria

gern skrev:
Jag är ganska övertygad om att det här är det första inlägget postat från en handdator via Bluetooth och GPRS. :)
Men tyvärr verkar det bara gå att posta nya inlägg. När jag försöker svara på ett så blir det något fel. Därför skriver jag det här från min vanliga dator. Dessutom är det ju inte så bekvämt att skriva långa texter på en handdator. :smirk:

Men möjligheten att surfa mobilt är ju i alla fall en kul fördel med det nya forumsystemet. Det gamla systemet gick inte alls att koma åt via min handdator. Inte för att jag tror att jag kommer använda det speciellt ofta - men ändå... :smirk:
 
Sv: Nu skriver jag bukefaloshistoria

gern skrev:
Jag är ganska övertygad om att det här är det första inlägget postat från en handdator via Bluetooth och GPRS. :)

För er som inte förstår vad jag pratar om så var det alltså de här grejerna jag använde:

mobilsurf.jpg
 
Sv: Nu skriver jag bukefaloshistoria

Varfär använda två 'apparater' när det räcker med en? Jag har surfat direkt i mobilen (P800, P900) i (minst) ett par år. Har använt GPRS ett år ungefär. Har inte haft några problem att skriva eller svara på buke-inlägg, varken gamla eller nya systemet.
 
Sv: Nu skriver jag bukefaloshistoria

Ylva skrev:
Varfär använda två 'apparater' när det räcker med en? Jag har surfat direkt i mobilen (P800, P900) i (minst) ett par år. Har använt GPRS ett år ungefär. Har inte haft några problem att skriva eller svara på buke-inlägg, varken gamla eller nya systemet.

En eller två apparater är väl en ren vanesak. Jag tycker att det här fungerar smidigt. Jag vill ha en hyffsat liten telefon, men då blir skärmen för liten för att den ska vara användbar som handdator. Jag har inte skaffat min Palm för att surfa med, men det är ju praktiskt att möjligheten finns ifall man skulle behöva.
 
Sv: Nu skriver jag bukefaloshistoria

Visst får du använda två apparater om du vill :)

Men jag kan ju säga att P900 inte är särskilt mycket större än T68i som du har (ser ut så på bilden i alla fall). 1,5 cm längre, 1 cm bredare och 2-3 mm tjockare bara. Och då har man allt med sig. Plus att man kan använda den för att läsa e-böcker, dokument, läsa och skicka e-post. I nya P910i kan man dessutom skriva dokument, excelfiler m.m. (inte bara läsa som i P900).
 
Skapat behov

gern skrev:
Jag är ganska övertygad om att det här är det första inlägget postat från en handdator via Bluetooth och GPRS. :)
Den tekniska utvecklingen har verkligen gått framåt, när det viktiga är hur man skriver, även om man inte har något att skriva... ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: Manji
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: lytesout95
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp