nu ska jag göra en anmälan. ( gäller en vetriär)

annie_cool

Trådstartare
Hejsan vi har en vetrinär som inte är snäll hon behanlar hästar elelr djuren som om de var luft- nån ser inte äns på dem gullar inte eller fick redo på igår att hon var oskjust mot min konaktperson hon har två hästar två ston de är helsystrar ochså. En av hennes sto hade fått ett såroch det blödde mycket och (mia) som hon heter tog in hästen försökte göra det hom kunde för att stoppa den värsta av blöddingen m,en det gick inte så hon var tvygen att ringa till och såhär sa hon
" dja du kan väl ta hand om det själv. har inte tid mia sa men hallå mitt sto förblödder det måste sys. veten saokej då jag kommer" . vten kom efter en lång stund och sövde hästen och sydde såret och sen sa hon" här får du sptutar. måste sticka" sa hon gick. Mia vart lite choackad och undrar g´hur hon skulle göra men hon strutatde hästen och stoet vaknde upp. efter det så fortsatte det. men tillslut så mådde hästen bra igen. ska jag anmälla henne? allstå vetrinöären? Hon har fåå mycet dåligt omdömmne av många.

Sv: nu ska jag göra en anmälan. ( gäller en vetriär)

Sövde veterinären hästen i stallet???

Är du säker på att du uppfattat det rätt? Din berättelse låter lite förvirrande.
Jag tycker inte du ska anmäla, det får hästägaren göra om hon vill. Det var ju hon som var där när veterinären behandlade hästen.

Säger som Linda, det är ju isf upp till hästägaren att anmäla. Visst kan det verka kallt att inte gulla med hästarna, men knappast nått allvarligt... I övrigt förstod jag inte så mkt av din text.. Har svårt att tro att någon veterinär söver en häst i stallet.. Eftersom det var ett sår som skulle sys så var det väl kanske bedövande hästen fick?
Finns det ingen annan veterinär som hon kan ringa ut istället om hon inte trivs med den hon har nu?

veterinären kom ju och gjorde det hon skulle, vad ska ni klaga på?

Man betalar inte en veterinär för att gulla med hästen. Varför skulle den göra det??
Är du säker på att hästen sövdes och inte bara sederades? Jag tycker inte att något i din förvirrade historia föranleder anmälan men om ägaren anser att fel begåtts skall h*n vända sig till veterinära ansvarsnämden.

sager som andra, verkar allt mkt virrigt.. och att veterinaren inte gullar med djuret, tja hon ar inte dar for att gulla med det.. utan for att gora ett jobb.
for ngn anledning tror jag att du har missuppfattat hela situationen och om ngn skall anmala ar det djuragaren. en anmalan fran utomstaende kommer inte att ses pa utan manga fragor. Speciellt om stavning och grammatik ar som ovan post.
lycka till i livet...

Med tanke på ditt sluddriga upplägg av förklaring har även jag svårt att tro allt för mycket på detta. Att en vet söver en häst i stallet och sedan sticker därifrån är inte rimligt. Och sen när ska vet gulla med hästarna?

Nej, jag tror inte du har anledning att anmäla denna vet och skulle ni ha det är är det inte upp till dig, utan hästägaren.

Ja hon sövde hästen i stallet. Och vi har en hund som vi brukar åka bort till vetrinären. Och fösrta gången han var där så sa hon " denna hund är dum" hon tittade inte äns på hunden. Attjo som min hund heter är ju inte alls elak han är hur lung som häslt nu börjar han att bli lung när man är ute. förut så drog han mycket.

Man söver inte hästar i stall det gör man på djursjukhus.

Låt din kontaktperson göra en anmälan om hon vill och tycker det är nödvändigt, gör ingen själv.

fast den har inte spårat så ser inget större problem med den än?

+ moderatorerna ;)

tar jag ut en vetrinär vill jag att den fokuserar på hästens problem, knappast stå och gulla med den.

Upp till ägaren att göra en anmälan, och har vetrinären gjort som du påstår borde hon gjort dem ed andra och således redan fått anmälan.

Tror inte det är så farligt som du uppfattar det.

Du får berätta exakt i detalj hur sövningen gick till för att någon ska tro på dig.

*KL*

Löjligt att hålla på alla torde väll veta att hästen inte är sövd hemma av vetrinär ....

Att den istället är sederad och som man då som Anni Cool tycker att den sover och därav säger att hästen är sövd .

Anni Cool Det finns inget som ni kan anmäla vet för att hon inte gullade med hästen och sydde ihop såret .

Har hästen blivit sederad så är det bara att vänta till pålle vaknar upp och vet gör inget åt det och stär där och väntar.

Däremot kan man undra om ägaren fick tillräckligt med instruktioner om hur hon skulle ge hästen sprutorna ?

Mia

Jo jag antar det.
men sen var det ju dags att ta bort stygen joch så ringde mia till denna. hon sa" du kan ta bort stungen själv. det fixar du." sa hon. Nå väl blev väl bara choacd av det hon sa antar jag.

Jo jag antar det.
men sen var det ju dags att ta bort stygen joch så ringde mia till denna. hon sa" du kan ta bort stungen själv. det fixar du." sa hon. Nå väl blev väl bara choacd av det hon sa antar jag.

Hej!

Det är ganska vanligt att man får ta stygnen själv på hästar (jag vet tom kompisar som fått ta stygnen på sej själva efter att ha förklarat för läkaren att dom har häst..).

Jag kan inte heller läsa mej till någon grund för anmälan. Att vet. vill veta att det är vettigt att åka ut för ett blödande sår är bara naturligt- många ringer ju för minsta lilla..

Det enda jag kan tycka borde ingått var en spruta-häst-kurs och inte bara "här har du sprutorna". Det kanske man kan anmäla om det verkligen gick till så som du beskrev, men det är i så fall ägarens sak, inte din.

/Lavinia,

Jag har fått ta bort stygn själv från både hund och katt och även gett spruta till häst, det är inget ovanligt. (Och i mitt fall gör jag en sån enkel sak själv hellre än att betala för ytterligare ett väldigt kort veterinärbesök.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka