Sv: Nu så.

Om du kollar upp den kennel jag "rekommenderade" så kan du se att de både är EXTREMT seriösa + att de har en tollarkull planerad!

Sedan vet jag inte hur lång kö de har till sina valpar eller om du är "rätt" valpköpare! Men att kontakta dem skadar ju inte :)

/Swat

Om jag någon gång ska ha Tollare igen så kommer jag helt klart att kika på Krokasmedens. De verkar vara väldigt serösa precis som du säger. Känner du dem personligen?

Om du söker en bra bruks-tollare så blir mitt råd att du kontaktar Lollo och Stefan på Krokasmedens kennel!

Där kommer du få information om huruvida tollare är rasen för dej eller ej :D

/Swat
Stefan är dessutom väldigt bra på att lösa problem om man skulle råka på dom.
HUPP sa vrålapan och uppförde sig som en ängel efter att vi båda blivit uppläxade. Det tog tio minuter att lösa vrålapa problemet.;)

Tyvärr får han återfall ibland, som när jag slappat de senaste månaderna men när jag orkar arbeta med det så sköter han sig.

Jag har varit i kontakt med en utav rekomendationerna nu och dom hade en planerad kull till nästa år :D

ytters trevliga människor som verkar seriösa med mycket kunskap och välvilja till ett perfekt och passande köp!

det börjar ljusna! :laugh:

Håller med om Kroka. Förutom att de har bra arbetshundar avlade med mentalitet och sundhet i första hand så ställer de upp till 100% för sina valpköpare.
Men det är klart att det skall kännas rätt också :).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 629
Senast: dobbis
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 586
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har... 2
Svar
29
· Visningar
5 395
Senast: YorkWann
·
Övr. Hund Såhär är det: min bästa kompis ska skaffa hund vilket jag tycker är jätteroligt. Hon har varit och besökt en kennel och bland annat fått...
Svar
12
· Visningar
2 173
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka