Nu ligger Selma på operationsbordet

G

glee

Nu blir Selma äntligen kastrerad..

Husse kunde inte följa med och lämna henne så jag (världens största hönsmamma) fick åka själv. Det gick bra som tur var, jag började inte storgrina :D De gick iväg med henne så snabbt så jag hann knappt tänka. Skönt! Och nu är det bara två timmar kvar tills jag ska åka och hämta henne.

Nu får ni hålla tummarna för min lilla gris. :)
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

Ja än har dom inte ringt så jag förutsätter att operationen gick bra. Nu ska jag springa ut till bussen. :)
Återkommer väl med lite äckliga bilder på magen sen :D
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

haha, ja äckliga bilder vill vi ju se;)

men allt har nog gått så bra så! de brukar vara himla duktiga.

min stora skrutt ska in på artroskopi imorgon, så då bestäms hans öde:crazy:
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

Nu har vi varit hemma en timme, allt har gått bra men Selma verkar känna sig ganska så rutten... Hon fryser och skakar och flåsar lite ibland. Nu är hon nedbäddad i sängen med husse. :)

Fjutten: Hoppas det går bra, lycka till!
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

Igår kväll kissade hon och kräktes på mattan. Men idag är hon mycket piggare, ville inte riktigt äta frukost men rimadylen slank ner. :) Middagen åt hon lika glupskt som vanligt.

Såhär såg såret ut igår kväll:
http://i140.photobucket.com/albums/r29/selmastaff/op.jpg

Hoppas att det inte blir för instängt eftersom hon har så mycket mjölk. :confused:
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

det är nog ingen fara att det blir instängt. min tik fick kejsar snitt sista kullen hon hade och det var sju små valpar att föda och mjölk därefter :p
och hennes läkte fint och bra, trots valpbuff, vassa klor och hungriga munnar som missade målet ibland :)
 
Sv: Nu ligger Selma på operationsbordet

Oj! Men det var ju skönt att höra. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 032
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 950
Senast: kma
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp