Nu kissar han i sängen också.. :-(

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Sonen har plötsligt börjat kissa i sängen!
Sista månaden har det hänt i alla fall nån dag i veckan.
En gång hade jag glömt att kissa kvällen med honom så då var det mitt fel.... En gång hade han druckit ett glas saft efter kl 16 (det går INTE).
Han får inget han inte får annars, till kvällsmackan är det ett oboyglad som gäller, ibland mjölk.
Men bara ett "normalstort" glas. Sen nån klunk vatten efter tandborstningen.
Enda skillnaden i hans liv är att jag har köpt sockerfri oboy :smirk: ..( ett gott försök att göra det liiiiiiiiite nyttigare i alla fall :angel: )

Han har ju varit torr i ett år nu, visst har det hänt nån olycka ibland, men då är det ofta efter nått sent saftglas eller missad kvällskiss...

Har köpt "kisslakan" i alla fall, sådana som gamla har, så nu behöver vi inte tvätta madrassen flera gånger i veckan...

Idé?

Har verkligen gått igenom hans liv, kommer inte på nått negativt som skett. Inte heller på dagis...
Varför börjar han plötsligt med detta?
Vi överväger ju att dra på honom blöja igen på nätterna, något som han verkligen INTE vill!!! :crazy:
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Jag vet att när jag var liten så hade jag också en sådan där period. Problemet var helt enkelt att jag var kissenödig under natten men jag drömde att jag gick på toaletten och trodde alltså att jag var på toaletten.

Det skulle inte kunna vara något sådant?

Mvh

Tora
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Han är inte hängig på annat vis? En UVI kan vara lite "lömsk" och inte kännas så mycket men gör det svårt att hålla torrt på natten. Sen tror jag att jag har läst att en stor andel pojkar faktiskt har problem med sängvätning och att det går att behandla medicinsikt. Blöja skulle inte jag tvinga på honom om han själv inte vill, prata med läkare först och kolla om ni inte kan hjälpa honom ändå.
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Vår fyraåring har haft en sådan period tidigare i år. Då kissade han i sängen flera nätter i veckan. Innan dess hade han varit torr nattetid ganska länge. Som jag uppfattade så var han i en ganska aktiv drömperiod. Vi valde att gå och kissa honom då vi gick och lade oss samt som du köra med "kisselakan".
Nu har det varit lugnt, men vi bäddar med kisslakan underst iallafall. Visst nån enstaka olycka har hänt, men varken vi eller han gör någon affär av det.

Vår 7 åring var torr tidigt och har inte haft dessa bekymmer. 2 åringen är ofta torr i blöjan på morgonen, men tycker det är skönt att kissa i blöjan... Stressar inte -han är nämligen ganska ointresserad av toa/potta så han har blöja även dagtid eftersom han uppenbarligen inte är mogen att bli helt torr. ;) men så är han ju inte så gammal heller.


3 av mina 6 syskon har haft jätteproblem med sängvätning. De har fått kisselarm, mediciner etc. Värst har det varit för min minsta syster som sängvätte ända upp i 12 årsåldern. Enligt doktorn så är det i dessa fall inte psykiskt utan fysiskt och de har alla tre reagerat bra på medicinsk behandling.
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Min son. som är 3.5 slutade för längesedan med blöja på natten och har varit torr ända sen dess.
Nu för någon månad sedan började han helt plötsligt med att flera ggr i veckan kissa ner sig... (Peppar, peppar) Så verkar det ha slutat nu.
Men jag har egentligen ingen aning om varför han började med det.
Det jag kan misstänka är det att han nyss bytt förskola. Och, att detta var en slags reaktion på det mått av otrygghet det kan ha skapat.

Något sådant kasnke?
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Kanske är han inne i en period då han sover ovanligt djupt?

Själv hade jag nog avvaktat lite, även om det såklart är jobbigt.
 
Sv: Nu kissar han i sängen också.. :-(

Han har inte bytt dagis eller personal eller nått.. allt är som vanligt, både hemma och där.
Lillasyster har han ju också haft ett tag nu så det borde ju inte vara det han reagerar på heller....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 629
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 301
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 645
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 708
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp