Nu känner jag mig en skurk. :(

Tassetass

Trådstartare
Har åkt ner till Örebro och har lejt en kompis till att bo med Isola. Isola är van vid kompisen i fråga och vi trodde det skulle vara lugna puckar.

MEN ICKE! :crazy:

Fick ett sms för en stund sen som gjorde att jag ringde upp, och Isola går bara runt och piper och skriker - konstant! Hon verkar gå och leta överallt och spanar ut genom alla fönster och piper och skriker och piper och skriker... Min kompis kan följdaktligen inte sova vilket gör att jag får dubbelt dåligt samvete. Isola pratar myckt med mig också,men hon blir alltid knäpptyst nä jag går och lägger mig.

Sicken skurk jag är... :cry:

Sv: Nu känner jag mig en skurk. :(

Jag förstår verkligen hur du känner dig! Det går så himla ont i kroppen när man får höra något sådant...

Innan jag köpte min andra katt så bodde jag och Tessie ensama. Kontakten man får då är obeskrivbar! Vi gick och la oss samtidigt och hon sov med huvudet på min arm och gick upp när jag gick upp. Varje dag när jag gick hemifrån så satt hon på balkongräcket och skrek efter mig tills jag var utom synhåll. Åh vad det smärtade!! Och när jag kom hem visslade jag lite innan jag gick in i huset och då hoppade hon upppå räcket och hälsade mig välkommen hem.

Hon var dock aldrig orolig när jag var borta och en kompis var kattvakt, Hon satt bara och blängde på henne och undrade varför hon hade ätit upp matte:smirk:

jag hoppas verkligen att Isola vänjer sig vid att du är borta ett tag! Å andra sidan har du ju ett varmt välkomnande att se framemot!

Jag hoppas att Isola inte hatar mig :crazy: Nu har kompisen gett upp vilket gör mig rätt sur, jag måste nu be min pappa ta henne och troligtvis kommer det innebära att han måste åka 13 mil t o r för att hämta henne. Förhoppningsvis kan min kompis kompis skjutsa katten till pappa, för det känns inte bra att farsan ska behöva sätta sig och åka för det här... :(

Alltid ska det vara nåt som krånglar... *suck*

Du har en mammig liten kisse med andra ord ;)
Min Yoga var lite så förr. Målaren var hos mig och skulle måla en garberob i hallen. Jag gick och handlade, tog kanske 10 min på sin höjd. Målaren var SÅ van vid katter och hade SÅ bra hand med dom, alla gillade honom. Men Yoga hade setat och skrikit vid ytterdörren till jag kom hem :o

Katten måste ju vänja sig att vara själv ibland. Räckte det inte med att kompisen gick "hemifrån" några timmar så kanske katten hade blivit glad över att h*n kom tillbaka?

Svårt. Välkommen till Örebro förresten :)

Tyvärr var läget oförändrat när kompisen had varit iväg till skolan, Isola diggar inte det där, helt enkelt. Hon verkar inte fara illa av att jag går till jobbet, då är hon lite tossig i en kvart efter att jag kommit hem, sen lugnar hon sig alltid.

Nu är hon hos pappa istället, får hoppas det funkar bättre.

Tack tack, förresten! :D

Måste vara jopbbigt för dig att känna sådär om du åker iväg fler gånger! Hoppas det funkar hos din pappa iaf så att du vet att du har ett ställe att lämna henne på när du åker bort nästa gång! Kanske bara var kemin mellan Isola och din vän som inte funkade. Tråkigt bara att hon gav upp.

Min katt skriker inte när jag inte är hemma. Hon ligger snarare bara i soffan eller sängen och sover o tittar väldigt skeptiskt på den som är där. Det spelar ingen roll vem som är kattvakt. De lockar med mat och godis till ingen nytta. Hon vill inte bli klappad eller så. Men så är hon med alla...min mamma KAN gå..men först efter typ två dagar. Hon far ju inte illa av det, har väl lite tråkigt bara. Sist så låg kattvakten o kollade på tv med henne, de låg i varsin soffhörna o hon sov hela tiden.

Är aldrig borta länge, o när jag kommer hem så är hon plåster på mig :D

Jag tror att Isola hade lugnat sig om din vän hade haft lite tålamod. Vännen försökte nog för mycket. Bättre att leva som du brukar i hemmet och inte bry sig så mycket om katten i början. Hon hade nog kommit till ro tror jag.

Om det hade löst sig får vi aldrig veta. Isola har det bra hemma hos pappa nu i alla fall. Han säger att han inte märker att hon är där annat än när hon fräser/kråmar sig för kattgubbarna som bor där. :D Så i fortsättningen blir dt hem till storhusse på en gång...

Skönt att det går så bra hemma hos honom! :)
Min katt bodde hos mina föräldrar förut när jag var på Gotland en vecka. Det gick superbra med hennes två katter. Sen försökte vi igen när hon hade den tredje katten oxå, men då blev det för mycket och min fick stryk.... :( olyckshändelse, han kände sig trängd... men ändå. Så nu får hon vara hemma med någon som kommer hit i stället. Grannarna och jag byter tjänster och nu sist bodde ju en kompis här på dagarna. Hon hade sällskap, men hon var inte sällskaplig :D Är ju inte borta länge åt gången så. Hade det varit veckor man snackade om så får man ju ordna nåt, men när det är en eller två dagar (som kryssning) så går det ju bra.

Nu är hon hemma igen, min älskade raring :love: Och hon har inte sagt flaska på hela natten ;)

Jo, det märktes på henne att livet inte varit riktigt som vanligt senaste dagarna. Pappa sa att hon ätit dåligt, och det är ju mindre bra. :crazy: Hon åt och drack som en tok igår kväll och inatt, så det verkar som att även maten påverkas av att mamma är borta. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama