Sv: Nu har SIF lämnat in ansökan till Ridsportsförbundet
Lite OT, en hästlicens kostar pengar även om den är på livstid så noll kronor är att ta i och det låter osannolikt att nya livstidslicenser får lösas om om WRAS oc SvRF går ihop. Livstidslicenser inom svrf är avskaffade.
På ett ungefär.
Inom WRAS går det fortfarande att lösa livstidslicenser. De livstidslicenser som man löst inom WRAS kommer att - vid en sammanslagning - fortsätta vara giltiga inom RF.
Därför, om jag utgår från att jag tävlar någon av de hästar jag har i tävlingsform, blir det verkligen noll kronor. Jag har fem hästar med befintlig livstidslicens i WRAS och oavsett sammanslagning eller ej avser jag lösa livstidslicens för ytterligare ett par.
Några hästar är inte avsedda för tävling. Islänningarna lär jag inte lösa WRAS-licens för (om det inte verkar vara så att SIF också går upp i RF för då är det smartare att lösa WRAS-licens eftersom livstidslicensen alltså finns kvar).
Sammanslagning mellan WRAS och RF förväntas ske tidigast 2014.
Å andra sidan haltar min jämförelse lite eftersom jag har noll kr idag också inom WRAS på hästarna i tävlingsform. Men i stället för drygt 2000kr/år blir skillnaden alltså drygt 1500kr/år vilket också är ekonomiskt fördelaktigt...
Är väl medveten om att livstidslicenserna försvann från RF för ett år sedan.
Och jo, jag är förstås mig själv närms och ser mina personliga fördelar.
Jag inser att det finns folk som tycker att det är bra att vara skild från RF men jag förstår inte riktigt varför, om jag ska vara ärlig.
Inte så att jag ser det som en nödvändighet att vara med, men var ligger nackdelarna?