Nu har jag tingat raggtuss.

YlvaG

Trådstartare
Idag bar det av till stockholm för att kolla på ragdolls. Skulle åkt själv men pojkvännen lyckades hinna följa med. Då vårat lokalsinne är lika med noll i sthlm så irrade vi runt ett tag innan vi hittade (läs: frågade och telefonguidade oss fram). Vi kommer in och tre stycken små absolut underbara små silkestussar möter oss. Vart jag kär av bilden på henne så vart jag ännu mer kär när jag såg henne. Och sambon som absolut inte ska ha ragdoll, och absolut ingen hona, ja, han frpågade om vi inte kunde köpa henne tillsammans istället :D Han var i rena himmelriket. TRE stycken lekkamrater :D Så efter massor av gosandes och prat med uppfödaren så gick vi och tog ut pengar till tingningen och skrev papper.

Vi ska bli kattägare :love:

Och obligatoriska bilder såklart ;)
Obs: Min kamera är värdelös inomhus, och har ingen bildstabilisator. Och då sambon busade så mycket med dom så att ingen av dom var still en sekund så har jag nog bara tre bilder som jag vågar visa upp för allmänheten. Möt: S*Oldtowns Aini: :love:

aini.gif

aini2.gif

aini3.gif

Senast ändrad:
Sv: Nu har jag tingat raggtuss.

Stort grattis till en underbar flicka! Hon ser jättesöt ut. Och hennes syster Pikku Liina kommer flytta till samma hem som min lilla Keso! :idea:

/Erica

Då kommer keso få en underbar tös som sällskap :love:

Och Keso var en av mina favoriter av dina små tussar kom jag ju på också :)

Senast ändrad:

Åh vad fin hon är!!!
Jag vill också ha en ragdoll!
Hur mycket kostade den? Vilken uppfödare kommer hon infrån?

Vi betalar 6000 för henne+ 850 för kastreringen. Från S*Oldtown är hon :)
Liten stockholmsfröken.

Det var ju egentligen inte alls en bicolour jag ville ha ;) Men det blir som sagt inte alltid som man tänkt sig :angel:

Nej det blir det verkligen inte, men det brukar bli bra ändå ;) Jag tycker även colorpoint är fint (har ju birma själv och dom är ju ganska lika) men mitted är jag inte så förtjust i. Jag hade tidigare en brun bicolor kille, han var hur go som helst! :)

Det var color jag ville ha från början ;)

Jag längtar efter henne :love:

Även tabby-varianterna tycker jag är himla tuffa, bruntabby ser nästan ut som en vit tiger :)

Jag förstår att du längtar! :) Jag väntar själv på en liten tjej som förhoppningsvis kommer i veckan, det ska bli så himla roligt :bump:

Vi shoppade lite idag :angel: En cericerosa sele :angel: Borste och en lekvippa vart det :D

Va kul! När skulle ni få hem henne? (orkar inte läsa igenom tråden?) Det är så kul att shoppa massa nya grejer till sin nya vän :)
Jag har fortfarande inte hört något från min uppfödare så jag antar jag får vänta ett par dagar till :( (hon skulle höra av sig när hon fått tid hos veterinären för besiktning).

Får hämta henne from den 5:e Augusti. Blir troligen den 16-17 då sambon kanske åker iväg till sin bror någonstans runt där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka