Nu har jag skaffat foderhäst =)

S

Sheltien

Nu har jag ridit Rico ett tag och nu har vi bestämt att jag ska bli fodervärd åt honom. Ska bli så roligt.
Här kommer lite bilder på honom.

Kommentera gärna exteriör, muskler o annat ni kan komma på=)

Sv: Nu har jag skaffat foderhäst =)

Ja han är väldigt fin, men svår.
För några veckor sen börjar jag nästan fundera på att försöka hitta en annan häst. För han har sååå mkt kvar o lära innan jag känner att vi kan ha riktigt roligt ihop. Han är en travare på 13 år och är i princip bara skogsriden. Visst har dom ridit honom i "form" lite på bana o så men han går ju på tok för lågt o orkar inte hålla upp sig utan hamnar på bogarna. Och galoppera kan han knappt.
Men han har ett jäkligt trevligt sätt och tycker om att arbeta. Så nu har vi börjat kämpa på allvar och idag så gjorde han klockrena förflyttningar med bakdelen för första gången :D Innan har han bara tjaffsat och slängt med huvudet och sprungit iväg. Antagligen för att han inte förstått vad jag menat. Men nu sån. Jag tänkte först att vad är det för mening att rida en häst jag verkligen inte kommer framåt med. Men det var ju bara min inställning som var fel, vi ska bara klara det här =) att kunna genomföra dom barnsligt lätta lektionerna vi är med på. Som jag hade klarat som en dans med andra hästar. Det får ta den tid det tar =)
Här kommer några bilder från våran första lektion, tredje gången jag rider honom. Fotografen va ju iof inte så duktig på o fota fördelaktigt :smirk:

Lycka till med "ditt" varmblod! Han såg väldigt trevlig ut :) Har själv haft ett varmblod på foder innan, han kunde dock galoppera men det där med en bra form fick vi jobba hårt för. Det är en lång väg att gå men i slutändan så är det jättekul när det lönar sig, och varmbloden är ofta sympatiska och samarbetsvilliga, dom försöker verkligen!

Han ser superfin ut, väldigt snygg exteriör.

Jag tror att det kommer att blli jättebra, BARA du ger honom tid.
Det kan ta tid innan man lärt känna sin häst, och den tiden får man helt enkelt ge. Du säger att han redan gjort framsteg så du är ju en bra bit på vägen.

Det är bara att kämpa, och tillslut kommer resultaten för all möda, och det är det ju värt. Ni kommer säkerligen att bli ett perfekt ekipage.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 516
Senast: ameo
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
4
· Visningar
330
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka