Nu har jag köpt en..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sentenced
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 2 652
S

Sentenced

..sån HÄR!!!

cats-fountain2.jpg

:cool:

Någon mer som har en sån? Vad tycker kissarna om den? :)

Den kostade 298 kr på Guldfisken , har kostat 375. :D

Den är definitivt billigare än DrinkWell, såg den på någon sida men vet ej adressen dit. Kostade bra bit över 300 kr iaf! Tycker dessutom denna är snyggare! :)

Ja, den är urläcker !!
Låter den mycket? DrinkWell surrar väl en del vad jag hört eller om det är nån annan liknande som surrar.

Jag vet faktiskt inte om den ger något ljud ifrån sig.
Ska ta reda på det så återkommer jag med svaret! ;)

:cool:

Så det är för att det ska bli roligare att dricka? Och tillföra nytt syre i vattnet?
Haha. Ja de finns då saker till allting.

Det är bevisat att djur dricker mer om det är rörligt vatten! :D

Fast jag måste säga att det var en väldigt väntad kommentar från din sida. ;)

Jag vill också ha en sån, men väntar tills du fått din och kan säga om det skvalar. Har ingen möjlighet att bo på toaletten :smirk:

Haha.. men det där är väl bara en myt? ;) :cool:

Men yes, jag rapporterar så fort jag satt igång den! :)

Jaså! :D
Kan inte vara roligt! Men då förstår jag varför du vill veta! :)

Jag gick också upp för att beställa men fick en chock när posten tar en avgift på 196 kr :eek: Tänkte kika först i affären om jag hittar något liknande innan jag betalar de hutlösa priserna. Men jag förstår inte; hur ofta är det tänkt att man ska byta vattnet? Antar att kolfiltret rengör vattnet, men är det alltså samma som cirkulerar runt under en längre tid?

/snurpe

Hmm.. det står ju att man slipper byta varje dag.. Men eftersom rengöringsfiltret bara behövs bytas var 3:e vecka så borde man väl helt enkelt byta vattnet när det börjar minska i fontänen helt enkelt? :)
Klart man får väl byta så ofta man vill, men absolut nödvändigt är det nog inte att byta alltför ofta!

Verkar bra. Jag ska gå ned på djuraffären idag och se om jag kan hitta något liknande. Annars får jag beställa från Guldfisken. Köpte du "mattan" under också? Jag antar att den inte fyller någon mer funktion än att den ser fin ut och att fontänen fungerar lika bra utan?

/snurpe

Jo det kan ju stänka men man kan ju ha vilken matta som helst under säkert!
Jag beställde dock mattan ändå. :D
Köpte även två-pack filter så man har så det räcker ett tag! :)

De hade den i djuraffären. Men jag kom hem med en Litterlocker istället :D Det var mer akut. De hade just denna fontän tom fast de tog 459 kr för den :eek: Så jag ska nog beställa en från den butiken du beställde ifrån och hämta ut den på nästa lön :)

/snurpe

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
1 035
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus

Hästrelaterat

Tillbaka