Nu har jag hjärnsläpp!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare bulan
  • Startdatum Startdatum
B

bulan

Köpte för ett tag sedan en beg custom speedcart med QH. Tog bort motstyckena för att kunna använda den till min standardsele.

Men nu har jag köpt mig en ny sele med QH, och satt tillbaka motstyckena. Men...till problemet... har korta säkerhetsremmar till och kan inte för mitt liv begripa hur de ska sitta :confused:
Har inte använt det förut :angel: men tycker att det kan vara smart att göra det efter att ha sett ett fint ekipage med vagn som "stegrade" och kusk ramlade baklänges när vagnen hoppade ur fästena. Inbildar mig att det inte blivit så allvarligt om remmarna setat där.
Så snälla ge mig en förklaring, och gärna en utförlig en :o

Sv: Nu har jag hjärnsläpp!!!

vi sätter alltis fast dom korta remmarna (som sitter fast på vagnen) i tömöglorna.

Tackar :D
Alltså ska jag fästa fast mina remmar i vagnen?

dom korta remmarna som är ca 1 dm långfa sitter på vagnan vid fästet? eller förstod jag dig fel?

bulan skrev:
Tackar :D
Alltså ska jag fästa fast mina remmar i vagnen?

Själva saken är att vagnen skall sitta fast i selen om något händer så spännena som sitter i vagnen skall fästas i selen o då lättast i öglorna för tömmarna :d

Men jag har ju inga remmar i vagnen :confused: bara själva pluppen som ska vara i fästena i selen.
Men jag har två lösa remmar med hakar i ena ändan och en typ ögla i den andra ändan.
Ska den remmen fästas i vagnen permanent så att när jag sedan selar så fäster jag bara haken i tömöglan :confused:

bulan skrev:
Men jag har ju inga remmar i vagnen :confused: bara själva pluppen som ska vara i fästena i selen.
Men jag har två lösa remmar med hakar i ena ändan och en typ ögla i den andra ändan.
Ska den remmen fästas i vagnen permanent så att när jag sedan selar så fäster jag bara haken i tömöglan :confused:

Jag är inte riktigt med, är rätt dålig på selar då jag rider mest :D MEN jag tror att remmen skall "surras" fast på vagnen så att den sitter där, o du bara fäster den i selen när du selar på...

Men man trär ju hakarna igenom öglorna på remmarna, så det sitter fast runt skalmen och fäster sen hakarna i selen... :idea:

*Imponerad om ni lyckas klura ut vad/hur jag menar* :o ;)

Jag fattar :idea: undrade just vad öglorna hade för funktion.
Ha ha ni har räddat min kväll :D Nu kan jag sluta fundera
Tack tack :bow: :bow: :bow:

bulan skrev:
Jag fattar :idea: undrade just vad öglorna hade för funktion.
Ha ha ni har räddat min kväll :D Nu kan jag sluta fundera
Tack tack :bow: :bow: :bow:
Det är ju fantastiskt! :D :bow:
Jag fattade knappt själv vad jag skrev.. ;)

Du skrev hakar genom öglor och då rammlade pengen ner :D

bulan skrev:
Du skrev hakar genom öglor och då rammlade pengen ner :D

;) Fattar ingenting.......vilka öglor ???? Har remmarna öglor ????
Jag har inga öglor på mina remmar .......har alla ni andra det ????

Hi hi :rofl: [redigerar inlägg] nu fattar jag hur era remmar ser ut....Humelibumlans förklaring är ju klockren :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

alltså att remmen sitter fast på vagnen bakom qh antar jag dom menar

lsz skrev:

Nä, men jag vill ha... :D Ska införskaffa så snart pengarna inte går till en massa annat trams, typ fölungar och utbildning till matte. :o :eek:

/// ghost

lsz skrev:
Nä, inte alla.. Men det finns små korta band med hakar i ena änden o öglor i den andra... Små o lätt hanterliga :D

Precis som Cämela skriver sätts de fast bakom qh o sätts i selen..

ghost skrev:
Nä, men jag vill ha... :D Ska införskaffa så snart pengarna inte går till en massa annat trams, typ fölungar och utbildning till matte. :o :eek:

/// ghost

Ja, vad är det för trams :p Fölis mår bra hoppas vi :love:

Humelibumlan skrev:
Nä, inte alla.. Men det finns små korta band med hakar i ena änden o öglor i den andra... Små o lätt hanterliga :D

Precis som Cämela skriver sätts de fast bakom qh o sätts i selen..

Fattade efter ett tag....men här tar det lite tid för poletten att ramla ner :o :D

lsz skrev:
Ja, vad är det för trams :p Fölis mår bra hoppas vi :love:

Ja vad är det för sätt att lägga pengarna på rödhåriga fölungar??? Jag vet ju att det är precis en sån du önskar dig. :D ;)
Fast han är lite för liten för QH ännu, men annars mår han strålande... :p

/// ghost

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Har suttit och glott lite i några bildtrådar här på Körning och jag måste bara säga att Gaaaaahh vad körsugen man blir! Men VARFÖR ska...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10