Nu har jag fölat!

via

Trådstartare
Igår natt vaknade jag av en värk, klockan 00:15. När värken var över, gick vattnet.
Eftersom vi har en historia av störtförlossningar i familjen, åkte vi till BB direkt. (Efter att ha lämnat av den blivande storasystern hos farmor, som bor utafter vägen.)
Kl 3:30 var hon ute, nästan tre veckor före BF, men ganska stor ändå: 50 cm, 3230 gr.
Namn har vi inte enats om ännu..
Bilder är tagna, kommer så småningom. Nu ska jag och den lilla prinsessan lägga oss och vila lite.


*Var nära att lägga lägga tråden på avel.*
 
Sv: Nu har jag fölat!

Grattis!

Fort kan det gå för en del... Själv är jag gravid första gången (v18) och har en mamma som fött oss alla tre ganska snabbt (fast kanske inte störtfort), även den första av oss.
Min storasyster (halvsyster) tog det dock lång tid för med den första (jobbig förlossning) medans den andra kom väldigt snabbt (de hann nästan inte till BB). Så jag vet inte riktigt vad som väntar mig... :crazy:
 
Sv: Nu har jag fölat!

GRATTIS :bump:

Har själv 3 veckor kvar och det är sååå tråkigt, min mammas förlossningar har också gått jätte snabbt, så vi kommer också att åka direkt ;)


Lägg inte ut några bilder :angel: Jag håller på å längta ihjäl mig efter min bebis å de blir bara värre av en massa söta små bebisbilder *hihi*
 
Sv: Nu har jag fölat!

Oj! Grattis!
Det gick undan! Se till att slappna av och vila medan du kan.
 
Sv: Nu har jag fölat!

Grattis!!!

Synd att min mammas snabba förlossningar inte gick i arv.... Jag var tydligen den som tog längst tid på mig att komma ut (2,5 timmar), men själv fick jag vänta hela 19 timmar innan min lilltjej kom ut. Hoppas det går snabbare med den här bebisen (om ca 6 månader...)
 
Sv: Nu har jag fölat!

Grattis! :banana:
Glöm inte lägga in bilder på underverket!

Jag vill också föla! :bump: Har dock 14 veckor kvar.. *suck*
 
Sv: Nu har jag fölat!

Här kommer en bild på alla tjejerna i familjen, med pappa bakom kameran. Storasyster fyra år är mäkta stolt.


familjenpbb.jpg
[/IMG]


Här är underverket själv också. Inte så lätt att fixa kort på en bebis som bara sover..


bebis.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har jag fölat!

Tack alla för era grattis!

Än så länge rullar det på med det mesta, men självklart har man ont i brösten, hiskeliga sammandragningar osv.
Tur att det lilla knytet är så gulligt, och luktar så gott!:love::love:

Hon sover på dagarna, och käkar på nätterna.
 

Liknande trådar

T
Gravid - 1år Börjar bli lite nojig nu inför förlossningen och ville höra om ni har några tips till mig. Jag väntar andra barnet, och är beräknad...
2
Svar
26
· Visningar
4 507
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 025
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år 18/3 fick vi vår andra son, Edvin som är lillebror till Alfred drygt 2 år. Var beräknad 16/3 och var dunderförkyld typ sista veckan...
2
Svar
25
· Visningar
2 023
Senast: fiffigt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp