Nu har jag anmält

giffan

Trådstartare
Nu har jag anmält till våran första CR. jag ska som tur är inte rida själv utan har hittat en vad jag förstår rätt erfaren ryttare som kunde rida.
men nu vill jag ha lite tipps på vad jag ska tänka på fram till tävlingen. vad ska jag ha med mig?
lite logiska saker förstår jag, ochryttaren kommer hjälpa mig med att se till att allt blir rätt. Men ju mera jag vet innan känns ju bättre. Ska kolla skor en vecka före och att jag ska ha sadel och träns med förstår jag... Men vad mera ska man tänka på? Hur långt före starten bör man vara på plats?

Sv: Nu har jag anmält

Det kommer ut ett PM på arr klubbs hemsida där allt man behöver veta om tider står. Du bör vara i god tid innan vet.bes för att tex gå till sekretariatet med hästens papper (innan du lastar ut, TR). Du kommer att vilja ha tid att leta upp den plats ni ska ha som ert ställe på vilområdet.
Och de flesta har ganska mkt med sig. Tex dubbelt av en hel del utrustning, om något skulle gå sönder. Olika typer av täcken beroende av väder. Jag har tex alltid ett regntäcke med mig förutom diverese fleecetäcken och ulltäcken.
Kyllera använder en del. Flera hinkar för vatten, ev betfor/kraftfoder, tvättning mm. Tvättsvampar. Vi släpar också alltid eget vatten, mest för att en av våra hästar är lite kinkig. Jobbigt att släpa, men skönt att slippa köa till ibland en ganska trög liten vattenkran.
Vilken tävling ska du till?

Jag startade min och hästens första CR i somras, och baxade då med oss:
  • Vattendunk + 2st hinkar
  • Sadel + gjord osv
  • Extra pad (rider med w-sadel)
  • Extra tyglar
  • Riktade skor
  • Svamp/handduk
  • Extra grimma
  • Hö + äpplen
  • Matsäck och dryck till ryttare & groom
  • Kamera + skydd
  • Röd rosett till svansen *3st (ifall en tappas) (tas ju bara med vid behov av en ;) )
  • Ryktprylar (viktigast: extra hovkratsar. missade detta sist, och tappade naturligtvis den vi hade med)
  • Fleecetäcke

Jag är en nojjig brud som alltid är säker på att något kommer att gå sönder om jag inte har med ett gäng reserver :D

Flera hinkar för vatten va ett bra tipps annars hade jag nog bara tagit med en... Eget vatten är ju alltid bra att ta med. Jag tror jag ska fixa det här...
Har egen hovslagare, det känns riktigt bra.
Vi ska till Sydnärkeritten.

Det absolut viktigast, som du inte kan låna av andra på plats, är vaccinationsintyg, som stämmer med datum.

(även om jag hört ryktas om att det kan gå bra att starta ändå). :crazy:

Okej när det har du rätt i :idea: Tur att det alltid ligger i bilen. För det räcker väll att det är det som är skrivet i passet eller?

Ja, det räcker att det är skrivet i passet. Eller rättare sagt, det är väl där det ska vara skrivet för att vara säkrast.

Jo det ska väll vara så, men bäst att fråga så man inte behöver något häfte med vacinationerna i.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: skiesabove
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: CaisaCax
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod