Nu har hon lyckats igen

Shaggy

Trådstartare
Jaha så var det dags igen. Novan har lyckats få ett "sår" på huvudet och jag vågar inte sätta på henne sidepullen :smirk:
Hur sjutton kan en häst som går i en hage (utan grimma) få ett sånt där "sår" som hästar som gått med felanpassade täcken under mycket lång tid får?? Första dan jag såg det så var pälsen bortskavd och det vätskade lite hon var även svullen. Nästa dag så var det sån där "brännskadehud" som blir stel och är som valkar. Jag vågar inte sätta på sidepullen ovanpå det här för det känns som om det behöver läka men det lär ju ta rätt lång tid och v27 ska vi på ridläger :crazy:. Det verkar som om det inte är meningen att vi ska komma i kondition till dess :crazy:.
Nån som vågar gissa på om jag vågar ha nåt på henne som kan skava lite i "såret" (hon har inte ont av det)? Jag tror inte sidepullen skaver så jätte mycket just där men den kommer garanterat emot.
:devil:så fort vi börjar komma igång så blir det nåt nytt.

Liknande trådar

Hundhälsa Lång historia kort: min hund opererades för ljuvertumörer i mitten av januari. Hon hade mycket vätska under huden, vilket vi påtalade...
Svar
7
· Visningar
2 327
Senast: Stinaelin
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret...
2
Svar
38
· Visningar
4 748
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar