Nu har det skett

Gnist

Trådstartare
Utan att bli störda av valpar, som hänger dem i hasorna och tuggar på dem, så har de nu fått till det både i går och i dag :D

Hngning_ute_2.jpg


Hngning_ute.jpg


Naturligtvis lyckades de med detta konststycke, när vi var ut på en snabb kissrunda, där jag tänkte passa på att fota dem lite..
Vilket jag iofs gjorde ändå :o
 
Sv: Nu har det skett

Nä men se på den ;)

Du kommer att ha haft tre?? kullar rätt tätt innan detta år är slut :D

Hur brukar dessa hundar ligga till i antal valpar/kull ? Jobbigt om det skulle vara frögurkor till hundar som tröck fram 10valpar var :D

Vet en uppfödare som hade två tikar som fick valpar med 4dagars mellanrum. Tikarna fick 10 respektive 11 valpar......där var det hundliv vill jag lova :rofl:
 
Sv: Nu har det skett

Mellan aussiekullarna blir det ca 4½ vecka och de brukar sällan få så många valpar första gången. Jag har en rätt lång lista på köpare, så det känns rätt lugnt att para båda nu.

Det är faktiskt första gången jag har flera kullar samma år.

Har hållit mig på mindre nivå förut, med få avelstikar, men nu kom jag in i ett läge, där det antingen var dags att expandera eller fortsätta neka pressumtiva valpköpare att köpa valp pga att jag har så få kullar. Jag valde det senare ;)
 
Sv: Nu har det skett

Helt rätt om du har stor efterfrågan på valpar och bra avelsmaterial.......:)
 
Sv: Nu har det skett

Jag har ju bra avelsmaterial (annars hade det ju inte blivit några kullar) och väl medveten om vilken "tur" jag haft, (även om det är jag själv som valt ut mina hundar) som fått tag på så bra hundar, med stabila psyken, glada och sociala personligheter, förutom de rent fysiska förutsättningarna, som också är bra på dem alla :)

Jag är lyckligt lottad, då det gäller mina hundar :bow:
 
Sv: Nu har det skett

Ja det är kul när man får fram riktigt bra hundar!!!:bump:

Ser fram emot att få se bilder på dessa valpar också......kan tänka mig att dom är skitsöta:)

Trevlig helg!
 
Sv: Nu har det skett

Han mår skapligt bra, men har fortfarande en del problem med balansen kvar. Man märker av det när han busar med Molly och ska röra sig snabbt. Då kan han "ragla till", men i övrigt så är han rätt pigg gubben :)
 
Sv: Nu har det skett

Kul att höra att Rix mår bra och grattis till förhoppningsvis en kull
aussies!

Perfekt med vårvalpar.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 791
Senast: Tiffany
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
763
Senast: Grazing
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp