Nu har det hänt igen!

Sv: Nu har det hänt igen!

Jo skulle nog känna så jag med . ta in menar jag men de kan ju lika gå in i stallet och göra detta de har ju hänt. fasen de är ju så nära. usch.. hjälp vad läskigt.

Beror ju på hur stället ligger litegrann också.... men jag hade nog velat ta in :crazy:

frågan är väl om de håller sig borta, är kanske lättare att komma åt hästarna när de står på stall? Är skitnervös själv nu, det är ju mina trakter, kanske ska man sova i sadelkammaren i kylan??

Jag skulle ta in, och inte efter att det blivit mörkt.
Sen skulle jag sätta upp sånna där 'Området är tv övervakat' .. Och kanske köpa billiga kamera attrapper..

kl

Jag bor utanför skövde.. :crazy: och har ett dräktigt sto som går på lösdrift och är hur snäll som helst.. skulle säkert låta sig fångas lätt av okända människor...:(

Som Swannie skrev skulle lägga mig i sadelkammaren eller så, det är ju jätteläskigt vad folk kan hålla på!:(

Funderar på att skaffa gäss:cool:...har haft det förr och jag lovar, ingen/inget kommer i närheten utan att man hör det och kan se efter vad som sker...dessutom bits dom rätt rejält;).

Min vall ligger en bit från vägen och skogen nedanför att lite svårforcerad...de andra hagarna ligger vid vägen på ett eller annat sätt så visst kan "fel" person dyka upp. Det är dock en liten genomfartsväg och det är inte så mycket trafik. Jag har inte lås på stallet...men, där ska jag nog sätta upp en lampa med IR-vakt.

Jag skulle vilja be er att skriva lite mer utförligt, och inte skapa sådana här inlägg där man måste klicka på en länk för att förstå vad det handlar om. Länkar är tillåtna för att ge en fördjupning, men inte när de används på det här sättet.

gern - moderator

De var på Jutagården - ridskolan som ligger granne med Grevagården, som det hände på.

Jag skulle vilja be er att skriva lite mer utförligt, och inte skapa sådana här inlägg där man måste klicka på en länk för att förstå vad det handlar om. Länkar är tillåtna för att ge en fördjupning, men inte när de används på det här sättet.

gern - moderator

Det ska vi tänka på! :D

Själv behövde jag inte ens gå in på länken, fattade direkt vad det handlade om o svarade... hade ju kunnat bli lite dumt om det varit en annan historia länken handlade om :o

Själv hade vi påhälsning INNE i stallet för ett antal år sedan - så att bara ta in hästarna kanske inte hjälper :mad:. Efter den händelsen satte vi in låsbara gallerdörrar, men det är ju även en risk med det. Men vad gör man inte när personen i fråga bor några hundra meter bort :eek:. Idag tror jag inte pappa låser så ofta, men det kanske är dags att börja med det igen - TYVÄRR!

Ett stall här på ön har kodlås på sitt stall, och har gett koden till brandkåren och polisen. Det tycker jag är jättebra.

Oj.. Och aprilshowen som börjar närma sig.. Det blir lås på min box!:D
Där har vi ju kameraövervakning i alla stallar...och mkt rörelse av människor även natte tid....ingen hitt att låsa..om det skulle börja brinna..
Jag ska ta med en skylt, folkilsken häst gå ej nära boxen..allt sker på egen risk..har redan trampat ihjäl 2 människor...

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Jag säger som Pirajan. Skaffa GÄSS. En stridsgås i stallgången så har du inga obehöriga besökare.
Dom är bra elaka, nyps och väsnas som fan på dom som inte bor på gården.

mvh Eva

Såg en dokumentar en ggr från ett fängelse i USA, där gick gässen som xtra vakter...ett himla väsen på dem när någon gick på området de patrullerade på...gäss e nog smart...

kl

Jag har en aggressesiv valack... hoppas att man kan få nån nytta av det...:devil::D

Satte igång fölövervakningskameran jag har i lösdriften...
.. så när jag ammar om natten kan jag sitta och kika på hästarna när de ligger och snarkar i halmen...:love: och veta att allt är ok...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 363
Senast: Sesca
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 124
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv