Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, du har också haft gäss. Det är rätt mäktigt när det kommer en flock på 5-6 gäss som breder ut vingarna och skriker för full hals. Dom är trogna gårdens folk...gäss kommer det att bli här så småningom, absolut...*kl*
Jag säger som Pirajan. Skaffa GÄSS. En stridsgås i stallgången så har du inga obehöriga besökare.
Dom är bra elaka, nyps och väsnas som fan på dom som inte bor på gården.
mvh Eva
Även Whiskyföretag (kommer inte ihåg vilka, dock...) använder gäss som både väktare och larmSåg en dokumentar en ggr från ett fängelse i USA, där gick gässen som xtra vakter...ett himla väsen på dem när någon gick på området de patrullerade på...gäss e nog smart...
*kl*
Jag säger som Pirajan. Skaffa GÄSS. En stridsgås i stallgången så har du inga obehöriga besökare.
Dom är bra elaka, nyps och väsnas som fan på dom som inte bor på gården.
mvh Eva
Vad hade en gås gjort för skillnad här? Och hur ser en gås skillnad på en ev. förövare och barn, föräldrar, bekanta, mormoar som springer på, som här, en ridskola?
Hur många ungar hinner de inte nypa sönder under tiden...
allt ökar mer o mer...orkar fasiken inte läsa tidningen snart..pedofiler..hästar som får svälta tills de själv dör..ökat gatuvåld...vart är allt på väg..ser en stor ökning av psyksjuka som inte får den hjälp som behövs...springer fritt utan koll och behandling..är väll billigast så...man blir så ledsen...man måste snart gå m pepparspray i fickan om en ska våga sig ut..eller en stor hund som tränas för pungbett...sneglar åt dobbermann hållet igen.....så fina...Ja jag tycker d e BEDRÖVLIGT vad folk håller på med. Man saknar ord,så ledsamt.
Jag är tveksam om det är någon som skurit hästarna i detta fallet.
Tyckte oxå att de var lite konstigt. Att de händer på en ridskola på tidig kvällstid (innan sju var de va?)... Borde ju vara en del folk i rörelse där då ju...
Gick det möjligen en valack i samma hage? Min förra lyckades slita sönder ett sto rätt rejält där bak.