Nu går han!

nevin

Trådstartare
Lilleman fyller 10 månader på torsdag och har övat länge på att släppa taget när han står upp. Häromdagen hade han gått i köket enligt sambon, några steg rätt över diskavdelningen:laugh:! Jag missase det då jag var på jobbet....

Men nu, alldeles nyss, då kommer en superglad pojke in krypandes på mitt rum, reser sig mot dörren, släpper taget och GÅR IN :banana::banana::banana:! Nästan en hel meter innan han kom på att det nog går fortare om man kryper, men ändå - HAN GÅR NU:banana::banana::banana:

Sv: Nu går han!

Åh vad roligt! Grattis! Men min snorpas hastighet lär hon sig väl gå i treårsåldern :D Men då har jag kanske koll på henne längre, det är väl när de börjar gå de där ögonen i nacken borde bildas på mamma ..

Ska se om det går att ordna en film, jag och den kameran är inte på samma nivå riktigt:D, men med lite sambohjälp kanske det går att få fram något vettigt.

Och stolt, ja det är det minsta ordet jag kommer på att beskriva mamman här med nu! Jag spricker snart, samtidigt som jag nu ser framtiden - "Von dregel, spring inte bort från mamma nu! Nej, inte där! Shit, han når ju dit nu också ja - gah! Kan någon fånga mitt barn medans gravida morsan försöker hinna ikapp?!" :rofl::rofl:

Ögon i nacken, långa barbapappaarmar och kardborreband på barnet, går det att beställa någonstans:idea:?

Och stolt, ja det är det minsta ordet jag kommer på att beskriva mamman här med nu! Jag spricker snart, samtidigt som jag nu ser framtiden - "Von dregel, spring inte bort från mamma nu! Nej, inte där! Shit, han når ju dit nu också ja - gah! Kan någon fånga mitt barn medans gravida morsan försöker hinna ikapp?!" :rofl::rofl:

Ögon i nacken, långa barbapappaarmar och kardborreband på barnet, går det att beställa någonstans:idea:?

Man blir ju superstolt när de börjar gå. Vi var och köpte lilltösen hennes allra första små skor förra veckan. :laugh:

Själv börjar jag fundera på sele och flexikoppel. :D

Heheheh! :D

Själv blev jag jättestolt när Loke lärde sig krypa på alla 4 förra veckan. Innan dess hade han ålat.

Nu kryper han överallt och ställer sig upp mot varenda möbel som finns och går längs den.

Så där, nu har jag ägnat några dagar åt att försöka fånga barnets gång, men jag tror att ungen har kameraradar! Oavsett om man sätter på den i ett annat rum för att han inte ska höra den så vet han när den kommer och då sitter han bara och ler mot kameran, söta barnet:love:

Men jag jobbar på det! Nu går han ganska bra, men vill fortfarande hålla i något med ena handen för det går ju fortare då. Spelar inte så stor roll vad det är dock, häromdagen försökte han gå runt med en liten plastbarnstol i händerna - stadigt och bra! Det hela slutade i en vippad stol och ett barn som hade trasslat in både armar och ben i benen på den:cool:

Ja skor är på G här med, vi har bara inte tagit oss iväg ännu, men det känns kul att få gå och mäta de små fötterna och köpa RIKTIGA dojjor, inte bara små tofflor!

Hehe, resa sig, från det är det inte så långt till att gå! Sedan har man att göra, om man bara kunde låta bli alla sötsaker så såg man snart ut som en modell i kroppen;)

Och jag som tycker det blivit lite lugnare nu när hon går. Det går liksom inte lika fort att gå som att krypa än så länge. :D
Fast snart springer hon väl. :crazy: :D

Jag tyckte det var rätt skönt när han kröp, man visste iallafall vilken höjd man hade honom på... Nu är han ta mej tusan överallt, och han NÅR ju allt med! Han går så fort nu med, har han bara något i handen, eller handen mot en vägg, så susar det bara till när han far iväg:D

Hehehe:p Nu är de inte så långt kvar tills du får springa maratonlopp efter Daniel hela dagarna :D

Han (Loke) reser sig upp mot allting. Precis allt. Går längs möbler och det han får tag i och kan stå själv en stund. Låter iallafall som att han inte är alltför långt ifrån att gå själv!

Ja, det blir ett spring utan dess like. Den här veckan är jag dessutom helt ensam hemma med honom, då gubben stack till någon liten norrländsk sjö för att fiska i 8 dagar, så jag lär ju vara trött när han kommer hem igen:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag sitter i köket och hör plötsligt ett rejält brummande. Tittar upp och ser en stor getingdrottning komma flygandes in i köket från...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: Snowball
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 765
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar