Nu finns hon inte mer...

S

Sanne:L

min lille bebis.. Ronja var min jackrusseltik som varit mig trogen i 14 år och 3 månader... för några veckor sen fick vi besked att delar av hennes inre inte orkade med mera. Ronja var rätt glad trotts allt, men inte alls lika pigg. Detta beslut har varit det svåraste någonsin i mitt 26-åriga liv... var hon tillräckligt sjuk eller inte för att låta somnas in?? Det slutgiltliga kom när hon idag återigen mådde lite sämre... hon trivdes då bäst i mitt knä och så har vi suttit många timmar på sistone och myst ihop.. men på måndag börjar jag jobba igen och då kan jag inte sitta så med henne mera, oavsett hur hon mår skulle jag vara tvungen att gå hemifrån och eftersom hon inte skulle bli bättre igen, utan bara sämre, bestämde jag mig för att inte vänta mera. Det river och sliter inuti mig, jag känner mig som en skurk och bad henne om förlåtelse innan veterinären kom, jag saknar henne så otroligt mycket! Hon var en underbar vän som har stöttat mig så många gånger, jag älskar henne så mycket... hoppas hon har det bättre i hundhimlen och är pigg och kry igen!

Sv: Nu finns hon inte mer...

Åh gud va sorgligt...Jag vet hur det känns :( Snyft. Men nu har jag en underbar hund som jag älskar så en liten tröst är att det går över men jag vet det är jobbigt...*tröstkramar*

Usch, stackare! Men att älska är också att våga släppa taget om den man älskar och om det här var dte bästa för henne så gjorde du rätt beslut.

Stackarn:(
Tro mig, jag vet hur det känns... Min häst gick bort för en månad sedan :cry:
Ska avliva hunden i nästa vecka.. :cry:

Jag vet också hur det känns..Fick ju hastigt avliva min kamrat efter nästan 12 års förhållande..Detta pga canser i urinröret...villket jag trodde bara var en vanlig urinvägsinfektion..3 timmars betänketid om avlivning hade jag. Inte vad jag förväntade då vi steg in på djursjukhuset vid 12 tiden, och sedan åkte jag hem vid 15,00...och då för att vet skulle ringa dagen efter och tala om varför hon inte kunde kissa och att jag antagligen kunde hämta hem henne..men hon ringde redan kl 18,00 och sa: Jag tycker du ska ta beslutet i kväll...:cry:

Senast ändrad:

Usch, vad hemskt. Jag lider verkligen med dig. Vet hur jobbigt det är.

stackars dig WallanBrallan... både häst och hund på så kort tid, det vet jag inte hur jag hade klarat.. :(
Trodde det skulle kännas bättre idag, men när man vaknar och inser att man inte har någon morgonpromenad att ta, då gör det ont igen... men jag känner samtidigt att beslutet var rätt, Ronja har det bättre där hon är idag, hennes jordeliv var slut och hon har gjort många lyckliga genom åren, inte minst mig själv... här kan ni se några bilder på henne, min lille bebis :) http://spaces.msn.com/members/slant98/

Jag sa att jag inte skulle klara det men de har varit rätt ok. Hunden lever ju fortfarande men inte mer :confused:
Usch. Stackars :cry:
Men sidan funkade iaf inte för mig..

De funkade.. :smirk: Den vita hunden? :d

Ta bort och ta bort.. Hon dog själv i hagen :cry:
Härliga bilder :d

Hon har det säkert bättre i hundhimlen!
Tycker du fattade rätt beslut, även om det inte är någon tröst i sig. Alltför många drar ut på det, till lidande för hunden.

Tack för att ni männsikor som inte känner varken mig eller min lilla hund ändå ger mig lite tröstande ord! Det känns jättefint :) Måste säga att jag idag mår bättre än jag trodde, och antagligen beror det på att beslutet vi tog igår var det rätta, Ronja mådde inte bra och har det bättre nu och det sista jag ville göra var att låta henne lida. Nu slapp hon det, och den sista tiden var jag hos henne nästan hela tiden, bättre kunde hon inte ha det. Tack alla Ni och Tack Ronja för allt du var. Saknar dig och kommer aldrig glömma dig min älskade lille bebis....

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: Tjholahopp
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Hundhälsa Behöver hjälp, jag har en japanse chin på 12år som lider av ett förstorat hjärta. Hon var inne hos veterinären förra veckan där man...
Svar
19
· Visningar
8 135
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV