Min tax har sedan i sommras haft utslag eller hur man ska säga på magen. Har varit hos två olika veterinärer med honom. Den ena tittade i två sekunder utan att ens ta på hunden och sa att det va eksem. Fick en cortisonsalva och allt skulle vara frid och fröjd. De jag smörjde på försvann, men dök upp på ett nytt ställe kort där efter. Gick till en annan veterinär och tog blodprov för att utesluta rävskabb, visade negativt. Hon föreslog att fortsätta med salvan.
Innan har han inte kliat sig eller slickat på utslagen, men har nu börjat göra det.
Har nu tid hos en tredje veterinär idag 15.15. För att nu jäklar har jag bestämt att gå till botten med det här.
Har ni förslag på vad det kan röra sig om. Såren är runda som ringorm, men det kan det inte vara, för då hade min andra hund fått det likaså jag och sambon. Ringorm sitter kvar på stället rätt länge, här har han torra skorviga sår ca 5 dagar, sen är de helt borta, men dyker upp på annat ställer nästa dag. Även fukteksem är uteslutet, då de är torra och han torkar fort på magen.
Så här ser de ut:
Stor som en enkrona
Stor som en femma
Massa små som knappnålshuvuden vid snutten
Innan har han inte kliat sig eller slickat på utslagen, men har nu börjat göra det.
Har nu tid hos en tredje veterinär idag 15.15. För att nu jäklar har jag bestämt att gå till botten med det här.
Har ni förslag på vad det kan röra sig om. Såren är runda som ringorm, men det kan det inte vara, för då hade min andra hund fått det likaså jag och sambon. Ringorm sitter kvar på stället rätt länge, här har han torra skorviga sår ca 5 dagar, sen är de helt borta, men dyker upp på annat ställer nästa dag. Även fukteksem är uteslutet, då de är torra och han torkar fort på magen.
Så här ser de ut:
Stor som en enkrona
Stor som en femma
Massa små som knappnålshuvuden vid snutten