A
annie_91_
Det började innan jul med att min häst blev förkyld med hosta och snuva. Hon fick medicin och order om att vila. Sånt kan ju vara långdraget så jag har väntat med tålamod. Efter ett par månader var hon fortfarande inte bra så jag bokade tid på djursjukhuset. De var nere i hennes hals och lungor och tittade. Det visade sig att hon fortfarande hade slem kvar i lungorna och tecken på att hon har haft en ordentlig inflammation. Det blev mer medicin, ungefär samma sort som förra gången.
Nu har det gått ytterligare en månad och förkylningen verkar vara över men det går inte att rida henne. När man ber henne trava blir hon jätte glad och travar några steg, sen tvär stannar och tar ner huvudet till marken. Sen är det omöjligt att få henne i trav igen. I bland går det inte att trava alls, i bland går det en liten stund.
Nästa fredag ska jag till djursjukhuset igen för en ordentlig utredning. Vad tror ni??
Nu har det gått ytterligare en månad och förkylningen verkar vara över men det går inte att rida henne. När man ber henne trava blir hon jätte glad och travar några steg, sen tvär stannar och tar ner huvudet till marken. Sen är det omöjligt att få henne i trav igen. I bland går det inte att trava alls, i bland går det en liten stund.
Nästa fredag ska jag till djursjukhuset igen för en ordentlig utredning. Vad tror ni??