Nu blev jag nervös.

Glimten

Trådstartare
Min kära syster hade slarvat bort inbetalningen till försäkringen, medans jag var helt säker på att det var i Juni den brukar betalas.
Så förra tisdagen fick jag hem en påminnelse. PANIK! Hästen skulle till klinik på torsdagen! Det stod då att försäkringen hade upphört och börjar gälla igen dagen efter att pengarna kommit in till dom.
Jag postade inbetalningen på en gång och går nu och hoppas på att försäkringen täcker detta, hon ska in idag igen. Men det jag är rädd för är att försäkringen började gälla på fredagen om jag postade på tisdagen. Hur blir det då egentligen? Och besöket idag, hänger det ihop med det första som jag alltså kanske måste stå för själv?

Jag ville inte skjuta upp det en dag heller eftersom att hon hade skadat sig, så ja, jag får väl gå runt och hoppas nu, eller?

Sv: Nu blev jag nervös.

Varför betalade du inte på Internet?
Då så skulle betalningen varit inne nästa dag.

Jadu, varför jag inte tänkte på det förblir nog ett mysterium för mig..

Varför ringer du inte försäkringsbolaget och frågar och föklarar hur det ligger till. Kan du visa att du hade veterinärbesöket redan inbokat före den försenade inbetalningen kan de kanske "godkänna" besöket och ersätta det.

Jag har inte ringt dom och frågat för det känns väldigt löjligt at komma med den här förklaringen, jag kanske skulle skita i att hålla henne försäkrad men ångrade mig när hon blev skadad, det kan ju inte dom veta.. Det skulle lika gärna kunna vara så som att jag faktiskt har missat det.

Ring och försök förklara. Det är mycket möjligt att de förstår!
Du kan ju samtidigt erbjuda dig att faxa in kvittot på att du betalat

I framtiden kan du ju göra som jag, sätt betalningen på autogiro!
Jag har månadsvis betalning (då blir ju inte summan så stor), som dras den sista varje månad. Jag behöver inte bekymra mig det minsta, bara se till att pengarna finns på kontot. Skulle det klicka någon gång får man en liten lapp hem så dras en större summa nästa månad.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 189
Senast: IngelaH
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 973
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka