Nu är ormen borta - igen.

BuenoBull

Trådstartare
Suck, ja som sagt, det är inte första gången. Vi har terrariet i sån pass höjd att katterna når in att se där och speciellt Ludde tycker om att sitta på nätterna och titta (då Greta, ormen, är aktiv). Det vet vi ju om att Ludde gillar och det har inte varitnågra problem med det innan. Men nu imorse väckte Fredrik mig och sa att Greta var borta. Så jag vet nu inte när hon kan ha försvunnit, eller vem som kan ha förorsakat det.

Antingen är det Ludde som har suttit där och tassat och på nåt sätt fått upp det, vi har ju inte lås på terrariet. Ändå kände Fredrik efter och tyckte det kanske var tungt för Ludde att kunna öppna. Annars är det en kompis som var här igår, både jag och Fredrik var ute en stund så han kan ju hållit på med henne då.

Nu spelar det egentligen ingen roll vem det är som har gjort det, det kan lika gärna vara nån av oss som har varit slarviga. Frågan är vart fasen en orm helst tar vägen? Vet ju att de söker sig till nåtmörkt ställe där de kan ligga i veckor :crazy: Men det är ju inte särskilt lämpligt nu när vi ska flytta, hon kan ju bli mosad i flytten eller vad som helst. Turligt nog har vi flyttat alla flyttkartonger från vardagsrummet så risken att hon ligger däri är ju lite mindre... Suck.

Terrarielås nästa! :devil:

Sv: Nu är ormen borta - igen.

hmm, ja du, har ju egentligen bara en sak att säga, skyll sig själv:mad:
Har man orm så är man banne mig skyldig att ha lås på burken!
Men, nu är skadan skedd. Hoppas den kommer tillrätta. Mjöl på golvet brukar vara ett bra knep att försöka lokalisera en förrymd orm.

/pippi -ormägare

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka