Nu är jag nog lite sur....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare b4nugget
  • Startdatum Startdatum
B

b4nugget

Nu är jag nog lite sur...mitt i glädjen..nej kanske ledsen....

Jag har funderat över det här med travjournalister och deras kommentarer till våra hästars prestationer. givetvis är detta inlägg oerhört färgat, vad kan det annat bli eftersom det handlar om nån som puttat till den tillfälliga kronan på min hästs huvud.
I alla fall så lyckades min häst vinna ett lopp häromdagen. Glad i hågen så tänker jag mig få läsa en sådär tre fyra ord om detta i Travronden idag. Men, där står nåt i stil med att "han hade inte vunnit om den andre inte galopperat"
Nu kan ju detta vara sant. Och visst förstår jag att jag är väldigt enögd nu men i alla fall.
Jag menar, jag begär inte att han ska veta att min häst dömdes ut som treåring(7år nu) p g a obotliga förändringar i ledbrosken. Inte heller att han gick omkull på gången hos den "seriöse inköraren" som inte sa nåt om vad som hänt utan skickade hem "den jävla idiothästen som inte ens går att få grimma på".Att jag fick hålla på i veckor för att "lära honom" att bli klappad efter den inkörningen. Han kan ju heller inte veta att hästen blivit så skrämd av att ha käk att han knäckt tre stycken på samma dag och därför knappt gått att få nån kusk till honom .
Kanske det kunde blivit en solskenshistoria om han vetat att jag ringde slakteriet i vintras efter att ha haft "tusen" annonser ute om försäljning utan att få svar från andra än folk som "inte har råd att betala 5000 men gärna tar emot honom gratis". Som tur var så "backade" jag från slaktandet så det blev inget av. Kanske var det tur att de hade kö på slakteriet då.
Men man kan väl i alla fall ge en liten "klapp på axeln" till hästen (och givetvis en liten amatör som jag) som kommer ut efter två års frånvaro från tävlingsbanan och vinner direkt utan "lopp i kroppen"? Jag begär inga "fetstilare" eller elitloppsrubriker. Bara att man ska se allt arbete och alla tårar och inte minst utgifter som ligger bakom våra hästars prestationer.
Nä rädd att jag låter gnällig men jag tar det. Jag är så glad att jag har kvar honom...hästen som "alla" sa till mig att lägga av med...... Tack för att ni läst så här långt

Sv: Nu är jag nog lite sur....

det är en hård sport att hålla på med det krävs att man inte tar åt sej men det vet ju alla alla tar åt sej om nån skriver nåt sånt om sin häst. den här har man ju hört några gånger "du kan säga att frugan är ful som stryk, men inte att hästen är dålig" stå på dig skit i dom där, om gör iofs sitt jobb men nåt vidare finkänslig är om inte..

Jo jag vet ju det där....precis som alla ni andra. Har ju både hört och sagt det där med frugan*S*....Har ju hållit på sen tiden FÖRE Goops första championat. Var väl bara det att jag började fundera FÖR mycket på det där.......Äh..tack för din klapp på axeln iaf*L*.. Gubben börjar bli gråtmild o sentimental nu..

jo men självklart blir man ju det man vill ju änå att om ska skriva att det var ett bra lopp av hästen osv. men journalister. tex min häst har varit rankad favorit nästan alla starter (har gjort 4 )och sen har hon galloperat bort 3/4 säkra vinster (hon galloperar alltid) sen skriver dom bara hur oärlig och ålig häst man har fast man vet själv att när poletten trillar ner är hon en stjärna. kanske är jag bara naiv ör har man inte varit i ennaa sits förut så säg.

men som sagt på ta på et helstängt och skti i om i fortsättningen :)

Klapparna på axeln får man försöka få här och av sina vänner... Det man måste tänka på när man läser typ Travronden är att de skriver i och för spelarens perspektiv. De är inte intresserade av att hästen har haft det struligt utan ser bara till vad den gör just nu och vad den kan tänkas prestera.

Men visst har man haft samma tankar själv, som när våran gamling äntligen vann sitt första lopp, han som kom lös vid tömkörningen och hittades fast i skogen efter två timmar, paralellupphakningar, ständiga problem med ben, rygg och muskler. En antal veterinärer har kliat sig i huvudet och konstaterat att det är inget egentligt fel men bra är han ju inte osv. Och så konstateras det i ronden att han visserligen vann men det blir nog inte så mycket mer...
Men det är sånt man får ta!

Lite klappar på axeln får du av mig oxå förrestän för det är så himla skönt när det klaffar!

Men GRATTIS! :bow:

Det var möjligen inte Emil Persson som skrev det? :devil: Maken till tråkig inställning får man leta efter...

I just detta loppet kom din häst först till mål, den vann och det kan ingen journalist ta ifrån dig och din häst. Bränn tidningen och var glad och stolt över din häst!

En vinst är alltid en vinst. :bow:

Den andra hästen galopperade och kunde alltså INTE vinna den dagen så just DIN häst var den bästa just då.....inget snack om den saken.

Det finns alltid en massa "om".....om inte den satt fast....om inte den galopperat.....om inte ......

Din häst var bra, skötte sig och VANN mot alla odds. Du har all rätt att sträcka på dig och vara stolt. Jag är imponerad av ditt tålamod och din känsla för hästen (med eller utan vinst) :bow:

GRATTIS till segern iallafall :D

Jag vet precis vad du menar, men vi är alla oss själva närmast.....jag blev ursur en gång när dom skrev ner min pålle, visserligen var han 6:a och vann inte men tredjespår första 500 i 10 tempo, sedan dödens och 13 första tusen för att avslutningen sista 500 gick i 11 tempo...min häst var seg och tappade då....dom skrev att han var DÅLIG :mad: ---grr jävla puckon sa martha då......

solros skrev:
Men GRATTIS! :bow:

"Det var möjligen inte Emil Persson som skrev det? :devil: Maken till tråkig inställning får man leta efter..."

Klockren analys

Sen apropå det där med att de skriver för spelarna så tror jag nog det kan ligga nåt i det. Eller ännu "värre" : De skriver utifrån sina egna misslyckade spel*S*
När jag nu sitter och tänker minns jag en annan skribent i början på 90-talet. Vi hade en yfsad häst som av en händelse i 5 lopp efter varandra mötte en häst som ägdes av en stor sponsor och rik hästägare. I samtliga lopp var min häst före den andre, två av dem vann han, men varje gång så stod det ett mindre reportage om den andre hästen medan min nämndes liksom i förbigående.
Jo så visst har man fått dra på det helstängda förut. Känns skönt att vi ändå är flera i startfältet.
Tack

:rofl:

Han hade säkert spelat den som felade och var sur. Du är den fick mest pengar med sig hem av er två, det är jag säker på. :D

Klappar och kramar från man av vänner och nära som vet vilket arbete man lagt ner... och från Bukefolket på travsidan förståss :bow: ;)

Kan säga att av Lisa´s 10 starter vann hon 3 gånger, alla på ett väldigt bra sätt och de skrev inte en rad om henne i ronden... däremot vart hon floppen 3 gånger du hon inte var som bäst... Kan man gissa att han som skrev i ronden spelat allt han ägde på henne o var missnöjd när hon inte vann? :mad:
Senast gången hon vart floppen, gjorde hon en urusel värming o vi funderade på att stryka, hon vart ned spelad till stor favorit och i värmnigstipsen sa de hon såg bländande uT??????? :confused: :(

Grattis till segern .

Dom värsta glädje dödarna är jornalister och deras kompisar "staketkuskarna."

Hoppas hästen fortsätter att vara bra så kan du ge igen sen ..

Ge inga interljuver..och skulle du göra det ändå ...mörka hur bra hästen är.

Grattis till segern! :bow: :bow:
(Om jag inte skriver ngt mer får jag väl moderatrn över mig)

Så som ngn annan skrev så skriver dom ju mer ur spelsynvinkel än sportsynvnkel... merparten av dom iaf. men sen när ngn enl dom lyckas då hade dom minsann sett när den hästen gjorde ett kanonlopp utan att nå fram el ngt..
har inte hamnat på "floppen" än iaf.. :angel: bara på "nästa gång" utan att vinna dådå :angel: Har för mig det skrevs lite negativt då trots Stora trafikproblem och både 3 o 4:e spår för att sluta på pengar iaf..

Först av allt, GRATTIS!

Första gången mitt shettissto var ute till start (efter sju sorger och åtta bedrövelser) så vann hon två lopp samma dag. Jag var i sjunde himlen och så jävla STOLT. Så kommer en "ponnymorsa" som jag aldrig sett tidigare, tittar på min ponny och konstaterar hånfullt: "Det var en jäkla tur för dig att våran ponny inte kom ut i det här loppet för då hade ni varit chanslösa"

Det är helt enkelt så att vissa människor inte förmår glädja sig åt andra, viktigast då är att ignorera dom!

Jenny

Ha ha ha.........efter mycket slit med en trashank lyckades vi i förrgår komma till start.
En 5:e placering gjorde lyckan fullständig för lilla mig :banana: , men när jag kom till jobbet blev jag minsann "satt på plats"...... vad synd att ni bara kom femma....det kanske går bättre nästa gång eller ska hon gå till avel nu ? :crazy:

Tänk vad många glädjestunder folk missar om det bara är vinster som räknas, eller hur ?

// Suzanne som kanske borde vara lite sur på "polarna" :p

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 485
Senast: Efwa
·
P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Myzan87
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 017
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka