emma74
Trådstartare
Öppnade sonens väska i morse och kollade om det stod något i kontaktboken och tog fram veckobrevet... där stod det att barnen i förskoleklassen skulle åka in till "stan" och gå på bio och ha jättekul... jag roligt... för dom barnen då, det var ju trist att sonen ska till dietisten i morgon och att jag pratade med skolan och vi bestämde att han skulle vara hemma i morgon för att det blev så mycket åkande fram och tillbaka (dietisten är "åt andra hållet" i nästa större stad) och det var ju inget problem att sonen var hemma en helt vanlig måndag... vad "roligt" att fröken inte kunde berätta att dom skulle gå på bio just den dan och sonen som är helt biotokig nu... för dom måste väl ha planerat ett biobesök med klassen minst en vecka i förväg väl? hade jag fått reda på det så hade jag 1, kunnat försöka ändra tiden hos dietisten (är ju liksom inget akut livsvikigt men det ska göras) 2, fått reda på tiderna och kunnat planera i god tid att han fick åka med och sen åka till dietisten...
för att komplicera det hela lite till så bestämde sig maken för att eftersom sonen skulle vara hemma och inte behövde skjuts tidigt på morgonen för att gå på den 40års fest med gamla polare han inte träffat på urminnes tider han var bjuden till och sova över i sthlm och åka hem på morgonen...
så nu bestämde vi utan att kunna komunicera med skolan (lite svårt på helgen och det hade inte hjälpt även om jag läst veckobrevet i fredags) att sonen fick åka med en kompis i byn till skolan och gå på bio - eftersom dom slutar innan vi behöver åka (även om det blir tight) så hoppas vi på att dom är tillbaka (det står inget om att dom ska komma hem senare) innan vi ska åka... men jag måste ju ringa skolan och få tag på någon på morgonen i skolan, hans lunch är ju förmodligen avbeställd, jag har telefonfobi och behöver egentligen planera sånt en vecka i förväg, men, men... kommer må skit och vara totalt sönderstressad när vi ska vara hos dietisten... men jag vägde det mot att han skulle bli helt förkrossad när kompisarna pratar om bion dagen därpå i skolan (han ÄLSKAR att gå på bio!!!)
tänk om man kunde få reda på aktiviteter på måndan tidigare än fredagskvällen innan...
Senast ändrad: