Nu är jag inte me här! :O

Docka

Trådstartare
Jag har letat i vad som känns som 3000 år efter ett par snygga bruna stövelskaft och när jag nämnde det nu i veckan sa en av mina vänner att man enligt TR inte får ha bruna stövlar på tävling...
Är det så? Jag koommer nämnligen inte ihåg om det var så. :o Att det inte får vara fransar osv. det vet jag...
Men är det tvunget att vara svarta stövlar också?
För jag har sett ryttare som har bruna, har de varit lite "olagliga" då? :eek:

/Maja

Sv: Nu är jag inte me här! :O

nej d ekan definitivt inte stämma... tycker man får ha på sig va f*n somhelst nuförtiden.. ( som du kanske förstår så tycker ja d e fel att man får tävla i jackor o grejs istället för kavaj)
däremot får du inte ha stövelskaft from med nationell ..elit??? nån som vet!!?

Neej..Jag tycker inte heller de ska tänja på regler och gränser hela tiden... :mad:
Men hur som helst: tack..!
För jag ska köpa brun utrustning till min häst och vet inte riktigt hur det skulle se ut med brun utrustning och svarta stövlar..men ja..det kanske går.. :crazy:

varken dressyr el hoppreglementet säger ngt om färg på stövlarna/skaften så skaffa bruna du om du vill ha det.

(på internationell fälttävlan vet jag att man måste ha svarta stövlar)

på Elittävling i hoppning måste man ha stövlar, och på regional och uppåt i dressyr.
i fälttävlan måste man ha stövlar på nationell och elit.

Du får ha bruna stöverslaft. jag har det :banana:
I dressyr måste du ha enfärgade stövelskaft eller stövlar har jag hört.

Ok...tack så jättemycket! Fick nästan hjärtsnörp där ett tag ;)

Men vad säger ni om det där med brun utrustning? Visst passar det väl bäst om jag har bruna stövlar/stövelskaft och marinblå kavaj?
Det är ju inte ofta man ser bruna stövlar med svart kavaj, eller?
Spelar det så stor roll?
Själv tycker jag nog nästan det skulle passa bättre med Blå kavaj.... Saken är bara den att i så fall är det ju snyggast om man har en blå hjälm också...
Och jag har en svart JW hjälm som jag älskar och kommer antagligen inte ha råd att köpa en ny sådan på ett tag.. :o
Plus att jag inte ens vet vart de säljs.... :crazy:
Man vad säger ni? Kan man ha bruna stövlar, blå kavaj och brun hjälm? blir inte det lite rörigt... Ochh kan man isf. ha Bruna stövlar svart kavaj och svart hjälm..?

/Maja

skulle det inte vara snyggt om du hade mörkbrun kavaj? om det går få tag på...
såg en som hade mörkbrunt på hästen och stölarna, brun kavaj och cremefärgade ridbyxor och shabrak. hur snyggt som helst!

ja...Det lät grymt!:love:
Men, vad hade hon för hjälm då?:crazy:

Ja absolut!
Tycker inte det ser speciellt stiligt ut när man har svarta skor och bruna stövelskaft/gaiters.

Senast ändrad:

Pikeur har bruna kavajer och det finns bruna Victor Hugo kavajer med. Det är bara att leta upp en återförsäljare, prova ut en storlek som passar och be dem ta hem i den färgen man vill ha. Snyggt är det med brunt och creme:love: fast även brun hjälm och stövlar, cremefärgade ridbyxor?skkjorta samt mörkgrön kavaj.

Tycker det är tråkigt att man får se ut som man precis kommer ifrån stalltjänstgöring på tävlingar nu för tiden. :cry:
Undrar vad de ska hitta på härnäst - rida i jeans, gympadojor och mormors hemmastickade olle kanske:angel: Varför inte strunta i hälmtvånget också, jag menar de flesta rider ju utan hjälm hemma:devil:
Nej lite mer uppstramning och ordning och reda. Det är för mycket dagisfasoner på tävlingarna nu för tiden:devil:

Apo

Håller med..:crazy:
På tävling ska det se prydligt och ordentligt ut...inte slarvigt...!=/
Men ja..tack för alla svar...har öppnat ögonen lite mer för fler förslag nu..:)
Fast om jag ska köra på det "lätta" spåret så såg jag nyss ett ekipage där det var en skimmel, med brun utrustning... och ryttaren hade svarta stövlar, blå kavaj och svart hjälm... det såg ju inte speciellt konstigt ut...
Så vi får väl se..;)
Jag börjar iaf. med att köpa bruna stövelskaft:D

Fast om jag ska köra på det "lätta" spåret så såg jag nyss ett ekipage där det var en skimmel, med brun utrustning... och ryttaren hade svarta stövlar, blå kavaj och svart hjälm... det såg ju inte speciellt konstigt ut...
låter ungefär som jag på tävling:p . har svart träns, brun sadel, svart kavaj (i hoppning blå väst över:eek: ), svart hjälm och svarta stövlar.
tävlar en av ridskolans hästar så utrustningen är iaf inte mitt fel..*skyller ifrån mig*:angel:

Senast ändrad av en moderator:

jag hade brunt träns o sadel på min skimmel.. svarta senskydd svarta stövlar svart kavaj o svart hjälm o de såg inte alls konstigt ut.. o då var de mörkbrunt läder...
sen haade ja en blå väst över kavajen oxå..men de var för att den inte fick plats under kavajen o ärligt så tyckte jainte de såg dumt ut heller...

Ehm det har jag aldrig hört? Klart man får ha bruna stövlar. Och resten av utrustningen också! Jag tror tom att jag sett Elit ryttare med bruna stövlar. Så det är bara köpa bruna stövelskaft! Och om det är fel så säger dom bara till dig inget mer.

Liknande trådar

Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Void
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·
Dressyr Jag är så gammal så jag kommer ihåg att man förr tävlade i ljusbeiga ridbyxor. Jag tycker dessutom att det är vrålsnyggt. Nu undrar...
Svar
12
· Visningar
1 195
Dressyr Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med i ett lag i div. 3. Funderar på att tacka ja, det kunde ju vara kul! Programmet är inga...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Sandan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka