Nu är jag i valet och kvalet...

Solvira

Trådstartare
Jag har faktiskt börjat fundera på om jag gjorde rätt val när jag valde att beställa en svart sadel och vänta 6 veckor, trots att den fanns i rätt storlek i mörkbrunt.

Jag har ju allt i svart. Träns (*2), kandar, x antal gjordar, mina stövlar, hjälm... Har däremot ett träns som jag skulle kunna använda som hemmaträns som är i rätt färg, samt stigläder.

Passar mörkbrunt till den här kavajen?
080601haltklapp.jpg

Borde jag köpa en brun hjälm så småningom?

Gärna bilder på ekipage som är HELT matchade i brunt läder, gärna mörkbrunt.

Sv: Nu är jag i valet och kvalet...

Är kavajen blå eller svart? Hjälm kan du ha blå eller brun (blå är snyggare på tävling).

Jag tror din häst skulle vara jättefin i mörkbrunt. Så jag tror inte du har gjort fel!

*väntar på Centaur*

Den är obestämbar mellan marinblå/gråaktig. :p Blå hjälm är jättefult till den, har provat. Hjälmen (som var marinblå) såg kornblå ut. :crazy:

Om han är fin i mrökbrunt så har jag ju gjort fel som beställt en svart sadel. ;) :p

Jag tycker att fuxar passar sjukt bra i brunt läder, så enligt mig borde du välja den bruna sadeln.

Visserligen blir det väl jobbigt (och dyrt) att handla all annan utrustning i brunt sen, men det är säkert värt det! :D

Om det är så att du är väldigt nöjd med dina svarta saker så tycker jag att du har gjort rätt. Varför byta då om du ändå gillar det du har?
Men känner du att det vore kul att byta och att skaffa nya grejer så kan du ju ta den bruna sadeln..
Brunt är ju väldigt snyggt :)

Jag kommer inte ha råd att byta ut resten av grejerna än på ett tag, men det spelar inte så stor roll eftersom jag inte kommer tävla på ett bra tag.

Nackdelen är ju att jag måste köpa ett nytt kandar. Träns går säkert att hitta fina relativt billiga (om de finns i rätt storlek, det är problemet också... Han drar x-full) men jag vill ha ett Döbert kandar, som jag har nu, och de är i fel brun färg.

Men tabacco är han ju grymt snygg i :d
mirrassadel.jpg

När jag ska köpa ny hoppsadel så blir det en tabaccofärgad!

Klart att brunt passar till den kavajen! Men inte behöver man köpa bruna stövlar bara för att man har brun sadel.

Här är jag och min pålle:
IMG_0741.jpg

Ignorera gärna den öppna formen och min vackra sits. :angel:

Måste bara skriva det också; att vilken grym skillnad det ser ut att vara på hästen om man jämför de båda bilderna! Shit! Var det länge sedan den undre togs?

Den sadeln såg skön ut! Vilket märke?

Den är überskön! En Amerigo Alto, har nog aldrig ridit i en skönare sadel. :p

Var väl kanske förra eller förrförra sommaren? Den i första inlägget är från förra helgen.

Kratus> Nej, det klart man inte behöver, men jag tycker det är snyggt när allt är enhetligt. :) Tycker egentligen det är snyggare och mer stilrent (mer "dressyrigt") med svart... Så nu får ni övertyga mig om annat. :p

Tja, jag har ju brunt, menar du att du behöver mer övertalning än så? :angel:

Alltså... Jag håller med om att det krävs lite planering om man plötsligt ska ändra om i garderoben, inte bara ändra sadeln hux flux utan att vara beredd på att skaffa matchande grejer! :p

Å andra sidan tycker jag också mörkbrunt är grymt snyggt på fuxar, och har man det man använder mest åtminstone i samma färg - stigläder, vardagsträns, ev förbygel och dylikt i samma färg så tycker jag det räcker långt till en början!

Själv fuskar jag eftersom jag har en mörkbrun/svart sadel (tvåfärgad), svart bett och tyglar, för när jag använder mörkbruna tränset matchar det hyfsat ändå iom att det blir tvåfärgat som sadeln! :D

Kom ju på att min lädergrimma är i mörkbrunt. :D Så kan vi jämföra lite!

_DSC2138.jpg

huvudbild4.jpg

ubbas2.jpg

Jag tror han passar jättebra i brunt, men jag tycker INTE att du ska ha bruna stövlar och hjälm (för det är inte snyggt :p)

Jag tyckte det var rätt osmart ja, om den gamla sadeln ligger väldigt illa och det gör så att ridningen hindras. Jag har en mörk chokladbrun hoppsadel till förövrigt svarta grejer och jag tycker inte att det stör eller ser särskillt konstigt ut. Om den sadeln du skulle ha dessutom är mörkbrun så tror jag inte att det kommer synas alls.

Å andra sidan din häst kanske ändå är/ska på bete och vila helt och då gör det ju inte så mycket ifall du får vänta i 6 veckor.

Så, beroende på omständigheter kan det ha varit både "smart" och osmart. :p

Jag har brun sadel och bruna träns/kandar tillsammans med svarta stövlar, marin kavaj och marin hjälm/hatt.
Bruna stövlar och hjälm på dressyrtävling känns lite..:crazy:

Köp INTE den bruna sadeln, svart var såååå mycket snyggare på din häst:love:. Brunt blir aldrig snyggt, det är fult att ha bruna stövlar brun hjälm och det är ännu fulare att ha svart/blått. Nej, kör på den svarta!!!

Haha, jag trodde att jag också gjorde det, blev jättebesviken när sadeln kom, ville ju att hela sadeln skulle vara mörk. Har dock vant mig nu och tycker att det är riktigt snyggt med en tvåfärgad sadel. :laugh:

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 394
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka