Nu är hon betäckt!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

och så väntar bara tre nervösa veckor innan dom kollar om hon är dräktig, sen tar hon första lastbilen till Sverige. Jag är sååååå nervös. och jag börjar ifråga sätta hur jag kan vara så knäpp att jag köper en häst utan att ha träffat henne. Iof är min kontakt i holland väldigt seriös, men ändå!!!

Men tänk om jag får hem ett sjövillt kassa skåp i stället får det fina stot som jag sett på bild.

Tänk om hon inte fattar svenska!!!(jag tror jag håller på att bli knäpp)

Är jag grym som planerar ett föl så tidigt på året? fölet kommer ju födas i Januari!!! men jag vågade inte be dom vänta tänk om dom sålt "mitt" sto till någon annan.

//Jenni - vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta

Nej, hon står i Holland och vi fick nys på henne genom kontakter. och hon har så jäkla fin stam och till ett sånt bra pris och med så fina referenser att jag var tvungen att slå till direkt. Nu börjar jag känna mig aningens korkad och impulsiv :confused:

//Jenni

Lycka till!!

Jag har gjort nästan samma sak själv. Köpte en häst från frankrike som jag inte sett annat än på bild och video - ett mycket lyckat köp, en supertrevlig häst. Hoppas du har samma tur!!

Lycka till!
Vad spännande! Håller tummarna för att hon är dräktig. vad är det för sto? Och vem är hon betäckt med?
Min Maja kom också osedd, så henne på video innan. Nu är jag tyvärr bara fodervärd på henne, men den absolut trevligaste lilla häst jag någonsin träffat :love:.

Hälsningar nina

Ett risktagande? Visst är det så, men innan det började närma sig att få hem hästen så såg jag det mest som ett ekonomiskt risktagande, nu börjar man ju skapa sig förhoppningar och sånt för framtiden :)

Det är ett holsteinersto e:Lord, ue:Landmeister uue:Fasolt
hon är betäckt med en ganska ung hingst som heter Babouche och är e Baloubet du Rouet ue: Aldato och uue:Uniek

Som min tränare säger, på pappret ser allt så jäkla perfekt ut!!!!

//Jenni

Man måste satsa för att kunna vinna :D

Att få föl i Januari är väl inte det allra bästa, men det går säkert bra det med.

Stoet lär sig nog svenska ganska fort!

Lycka till :)

Köpte min osedd också från foto. Lycka till. Jag har inte ångrat mig och hon har nu varit i min ägo i snart 9 år. :d

Man måste våga för att vinna :D

Jag skulle ha gjort precis likadant :cool:

Håller tummarna för att det var ett pangköp! :bump:

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: kopparberg
·
T
Hästvård HejHej!! För ca 2 veckor sen så köpte jag tillbaka min islandshäst som varit hos en seriös uppfödare i ett år ca. Hon betäcker sin...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: tinkewink
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka