Nu är Fridolf hemma

Migo

Trådstartare
:love:
Idag var vi och besiktade kullen, och nu är min bebis äntligen hemma!

http://www.youtube.com/watch?v=SlcfiZEzn30

Han har haft en lång spännande dag med veterinär, katter, hundar, råttor, nya ställen och skiljas från syskonen. Men allt tar han med ro. Perfekt reaktion på både bilåkande, veterinärundersökning, nya djur och ny kissmiljö på kvällsrundan. I koppel o allt:love:

Min blivande stjärna!

Sv: Nu är Fridolf hemma

Funderade just när du skulle få hem den lille.

Stort grattis på er!

Ptr

Nummer två kommer i helgen:angel: Vill ha tid att landa nummer ett innan fodervalpen kommer. Nummer två ska nämligen bara bo här för att få lite världsvana, uppfödarna ska behålla den och sälja som grundtränad unghund.

Valpsug är livsfarligt. Det är tur att de är lite jobbiga, och bajsar mycket;)

ska du ha TVÅ SAMTIDIGT?! Jösses jag är imponerad :D själv har jag en 5 månaders skrutt hemma och har precis börjar förtränga hur första valptiden är.. jag tänker lixom bara EN liten till ;)
Går det att valla med två så unga hundar tillsamman? eller gör man det var för sig? ( dum fråga från dum människa :)

Det är fyra månader kvar innan vi ens visar dem fåren på allvar, ytterligare 3-5 månader innan man börjar träna (beroende på individ). Så än så länge är det vardagsfostran, socialträning och magpussande som gäller:love:

Och jodå, de är mycket väl grundfostrade av sin mor, så det blir nog inga större problem att ha två. Och om det blir allt för stökigt åker nummer två tillbaka till uppfödaren (granngården;)).

Vallträningen gör man alltid individuellt (eller i sällskap av en mycket rutinerad hund). Då blir det till att lära sig sitta snällt vid staketet och vänta på sin tur;)

Nummer två kommer i helgen:angel: Vill ha tid att landa nummer ett innan fodervalpen kommer. Nummer två ska nämligen bara bo här för att få lite världsvana, uppfödarna ska behålla den och sälja som grundtränad unghund.

Åhå... Du tror att du inte kommer behålla den? :angel:

Glädjedödare;)

Vaknade kl 8 i morse av att min näsa fick en tvätt. Ett halvt dygn hemma nu och ännu inga olyckor inomhus, han säger till när han vill ut:eek::love:

Grattis!!!

Kul med namnet, har nämligen ett gosedjur föreställande en BC-valp som jag döpte till Fridolf när jag fick den när jag var mindre ;)

Va roligt! Skönt att han har haft en bra mor :) får man mycket på köpet!
Min mammas valp är också nästan helt rumsren, hänt en olycka inne på en månad nu!
Men han låter :S aldrig haft en setter som skäller o pratar såpass..

Grattis! jag väntar otåligt - en vecka kvar sedan är han här!

Jag har också en pratare, uppfödarna kallar honom "Fritte Gapskaft":angel: Det hörs när han inte är nöjd med saker...

Ida tycker att det suger, men hon sköter sig mot honom. Boss gillar valpar, men han tar det väldigt lugnt än så länge. Inatt sov Fridolf på tvären över hans hals:D

2011-12-02092824-1.jpg

:love::love::love:

Liknande trådar

Övr. Hund Idag fyller Al-Dabarans Z-kull 11 år :D Jag vet inte riktigt vilken av valparna på bilden här ovanför som faktiskt är Zala, men tippar...
Svar
15
· Visningar
1 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka