P
piggis_83
Här tänker vi långsiktigt....! Tanken är väl att jag "så småningom" (dvs om 5 år kanske haha) ska ta BE-kort och jag vill ju självklart då kunna byta ut mitt nuvarande släp mot ett större så jag lagligt kan köra 2 halvblod.
Mina krav:
-behöver ha en lastvikt på ungefär 1400 kg (2 små/normalstora halvblod)
-räknar med att köpa ett nytt/nyare begagnat
-vill ha ett släp av "beprövat" märke, t ex star, kylinge eller boj. ume går oxå bra. Ingen import
-ska va rymlig sadelkammare (som helst öppnas utifrån)
-extra brett
-rymligt, säkert osv.
-inte "onödigt" stort (man ska ju köra runt på ekipaget oxå!)
De större star-släpen, antingen XR3000 eller Ringo Star, vad är den största maxlasten man kan ha? Såg på nån återförsäljarsida och där står det 1100 kg, och det räcker ju inte.
Har kollat lite på Boj, är det bra kvalitet? Är ni nöjda, Boj-ägare? Vad är det för skillnad mellan Bravo och Classic? Vad kostar dom, nypris? Står ej på Bojs hemsida... Både på Bravo o Classic va det hög lastvikt iallafall! Dörrar bak verkar ju ganska smart när man ska lasta själv (ramar ju in hästen lite mer o minskar ev sparkrisk). Men finns det så man kan ha bom bak också? Är det inga öppningsbara fönster på dem (bara taklucka)? Kan man sätta fast en lina nånstans där bak när man har dörrar? Alltså om man behöver ta en lina bakom en svårlastad häst?
Lägg gärna in bilder om ni har släp som passar in efter kraven!
Bilen behöver ni inte fundera på nu, det får vi ta sen
Mina krav:
-behöver ha en lastvikt på ungefär 1400 kg (2 små/normalstora halvblod)
-räknar med att köpa ett nytt/nyare begagnat
-vill ha ett släp av "beprövat" märke, t ex star, kylinge eller boj. ume går oxå bra. Ingen import
-ska va rymlig sadelkammare (som helst öppnas utifrån)
-extra brett
-rymligt, säkert osv.
-inte "onödigt" stort (man ska ju köra runt på ekipaget oxå!)
De större star-släpen, antingen XR3000 eller Ringo Star, vad är den största maxlasten man kan ha? Såg på nån återförsäljarsida och där står det 1100 kg, och det räcker ju inte.
Har kollat lite på Boj, är det bra kvalitet? Är ni nöjda, Boj-ägare? Vad är det för skillnad mellan Bravo och Classic? Vad kostar dom, nypris? Står ej på Bojs hemsida... Både på Bravo o Classic va det hög lastvikt iallafall! Dörrar bak verkar ju ganska smart när man ska lasta själv (ramar ju in hästen lite mer o minskar ev sparkrisk). Men finns det så man kan ha bom bak också? Är det inga öppningsbara fönster på dem (bara taklucka)? Kan man sätta fast en lina nånstans där bak när man har dörrar? Alltså om man behöver ta en lina bakom en svårlastad häst?
Lägg gärna in bilder om ni har släp som passar in efter kraven!
Bilen behöver ni inte fundera på nu, det får vi ta sen