Sv: Nu är det inge roligt längre
Kan berätta lite om min utdragande förlossning :
Natten till julafton vaknade jag flertalet gånger av värkar, men somnade om igen och dom blev inte intensivare. Går upp på julaftonsmorgonen och det "plaskar till" i trosan. Ringer förlossningen, de vill att jag kommer upp trots att jag inte har några värkar, för att kolla om det var vattenavgång.
Väl inne kollar dom kurvan som visar 0, läkare kollar om det var vattnet som gått, vilket det inte var, så det var bara att åka hem.
(BM, berättar att det finns något som dom kallar "förvatten" som kan komma som bara en svätt utan att själva vattnet gått.)
Hela julaftonen känner jag mig lite konstig och har någon molande känsla i magen och en massa sammandragningar, dock inga värkar.
Natten till 25:e sov jag nästan ingenting hade oregelbundna värkar som efter några stycken avtog.
Nästa dag låg jag i soffan i princip hela dagen och "klockade" värkar som hela tiden bara avtog.
På kvällen blev värkarna intensivare och jag hade bara några minuter mella flera stycken, så då ringde jag och sa att nu kommer jag!! Jag ville inte behöva knöla iväg sonen till mormor på natten, om vi behövde åka senare.
Som tur var hade dom gott om plats, så vi fick stanna.
Jag gick runt på forlossningen, kollade på tv och drack nyponsoppa allt medan värkarna kom tätare.
Sen var det dags för ny kurva, då stannade värkarna av helt
och bebis hade somnat
Så jag fick dricka massa saft för att väcka bebis som då behagade att vara aktiv och sparkade en stund.
Eftersom inget hände föreslog BM att jag skulle ta några smärtstillande och något att sova på, så att jag skulle få vila lite.
Låg i sängen ca: 1 timma sen fick jag såna jäkla värkar att jag höll på att svimma, började skaka okontrollerat. Ringde på BM som undersökte och fick se att jag var helt öppen!! (på ca 5 min)
Jag hade inte tagit någon smärtlindring tidigare men nu slet jag tag i lustgasen.
Kände omedelbart att jag ville krysta och ut kom lillen på 3 krystvärkar!
Trodde aldrig att det skulle gå så fort eftersom jag inte ens hade haft några "riktiga" dunder värkar som jag hade med 1:an, men med honom hade jag krystvärkar i en timma, så jag måste ändå säja att jag hade en ganska smidig förlossning (när den väl satte igång)
LYCKA TILL!! (du kanske t.om håller på just nu?)