Nu är det bestämt..

stackare...min ponny fick tarmvred och avlivades i lördags.allt gick så fort, hann inte ens säga hejdå ordentligt.
gör inte det misstaget!ta kort,frissera gör det nu för sen är det försent
.p.s.kan du inte typ ge bort den som sällskapshäst?inte för att jag vet hur ont den har men om skadan inte märks förns man rider eller böjer...

Nu har jag ringt till slakteriet. På måndag kväll eller tisdag ska det hända :cry:
Men jag har själv valt ut ett bra slakteri, och jättebra människor som ska följa med honom. Jag klarar inte ens av att åka med dit :( Har alltid trott att jag skulle vara med, men det går bara inte :cry:

Förstår dig, att du inte orkar följa med honom. Jag kände på precis samma sätt när jag skulle avliva min ponny. Som tur var kunde mamma och stallägaren vara med i stället..

Klockan fem idag ska han åka :cry:
Usch, jag kan inte åka och se hans tomma box..

Kan bara säga att du gör det rätta. Detta är det finaste du kan göra för din häst, har de ont ska man låta dem vandra vidare. Det är svårt, men jag tror att han är tacksam och du kan vara stolt över att du såg till att han slapp lida på ålderns höst.

Jag tänker på er!

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 968
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
515
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka