Nu är det bestämt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag ropar inte hej förrän ett kontrakt är skrivet.

Igår var jag och tittade på huset på gården med de 80 fåren. Det blir bra och jag tror att jag kommer att trivas där. Visst behövs lite fix så det blir beboeligt innan jag kan flytta in, då det saknar något som kan liknas vid ett kök plus att det saknar toa, men det är förberett för sånt så det borde inte vara en alltför stor grej. Om toan inte hinner fixas nu så funkar det ju faktiskt med en portapotti. Det överlever jag. Den enda haken som jag såg det var bristen på fönster. Det fanns bara ett ganska litet fönster på nedre plan och två pyttesmå uppe på sovloftet. Jag frågade om hon kunde sätta in ett par fönster till och det gick ju bra. Enda invändningen var att det då skulle bli lite insyn till/från huset bredvid som eventuellt skulle styckas av men då föreslog jag att man skulle sätta upp en spaljé en bit från stugan. Den idén godtogs.

Runt huset fanns lite mark som jag kunde odla på plus ett växthus. :)

Så nu hoppas jag bara att allt går i lås och jag kan flytta in i oktober.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 548
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 540
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med mitt husköp har minst sagt varit en händelserik resa med ett flertal oväntade vändningar och det är ju inte klart än så det...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23